| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Jag går hellre ut och äter , än ser mina barn svälta - (Inlagt av: SSDD) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Motor, Tändsystem & Drivlina | Inläggsformat |
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Har för mej att jag sett nån som helt enkelt borrat ett hål i plåten under tanklocket. Verkar ju vara en simpel lösning men funkar det? För/Nackdelar? | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Största nackdelen är ju att det stinker äcklig bensin doft. ![]() | ||
| |||
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | När jag besökte ERA senast så hade man en delvis monterad bil där man sågat bort karossen på strategiska ställen för att man ska kunna se olika tekniska detaljer. Jag tog några bilder bl. a. på tanklocket. (IMG_0942b.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Men hallå Jonas, bensin som luktar så gott. ![]() Blommen, två av slangarna hajar jag, (Avluftning och avrinning) men den tredje??? | ||
| |||
ulwe #51 Ulf Westberg/Väst ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 106 ![]() Plats: Älvängen | Den tredje, kan det va för att släppa in regnvatten i tanken?? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | ulwe - 2008-11-03 22:05 Den tredje, kan det va för att släppa in regnvatten i tanken?? HAHAHA ![]() Drake, den gamla bensinen från 70-80 talet luktade ganska ok, men dagens kemikalie sörja luktar ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
ejorris #408 Jörgen Risholt ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 187 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Umeå | Lyfter en gammal tråd, då jag noterat att man inte skall tillåta soppa ligga och skvalpa löst som det kan göra i nedsänkningen ovan. Antar att det är därav avrinningen, men precis som Ulf lite skämtsamt skriver. Den kommer ju att släppa in regnvatten! Hur tänker man här egentligen? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Man får bara köra regn fria sommar dagar. | ||
| |||
Hedins #261 Per & Henning Hedin ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 225 ![]() ![]() ![]() Plats: Söder om Malmö | Vi har dratt en slang som den vänstra ovan, fungerar bra. Är det någon som monterat kolkanister på avluftningen föt att slippa bensinlukt? | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Hedins - 2016-04-10 21:09 Vi har dratt en slang som den vänstra ovan, fungerar bra. Är det någon som monterat kolkanister på avluftningen föt att slippa bensinlukt? Nej men tanken har funnits sedan dag 1. | ||
| |||
Azze #388/Hans Gustavsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | Jag har försökt att hitta någon tillräckligt liten som skulle kunna rymmas i hjulhuset...typ 50mm bred...men inget napp så här långt ![]() | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 225 ![]() ![]() ![]() Plats: Söder om Malmö | Eget aktivt kolfilter bygge? Bygga om ett filter från en skyddsmask? | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | Intressant tanke😀 undra hur länge ett sådant filter skulle vara "aktivt"? | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 225 ![]() ![]() ![]() Plats: Söder om Malmö | Köpte precis denna: https://www.skruvat.se/Aktivkolfilter-tankventilation-P19219.aspx AKTIVTKOLFILTER, TANKVENTILATION AUDI 100, 100 Avant, 90, SEAT CORDOBA, TANKVENTILATION AUDI 100, 100 Avant, 90, SEAT CORDOBA, | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 225 ![]() ![]() ![]() Plats: Söder om Malmö | Återkommer om det fungerar bra! | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | Och du får gärna ge måtten på det så man kan se om det går att klämma in under bilen på något sätt😀 | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 225 ![]() ![]() ![]() Plats: Söder om Malmö | Gott om plats😀 Så stor kan den inte vara. Skriver måtten när jag fått den. | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |