| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Det är så dags å vissla när man har skåret å läppen - (Inlagt av: Roland Jansson) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 2 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Träffar -> Träffar & Arrangemang! | Inläggsformat |
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Hej alla medlemar i CROCS! Nu är det dax att börja planera för en ny kalender och till 2009 tänkte vi att det kunde vara kul att göra en kalender med lite bilder på medlemsbilar! Hur kul hade det inte varit att ha en "egen" månad i kalendern? Så kolla igenom era bilder, det går lika bra med byggbilder som färdiga bilar, det är hur bilden är tagen och kvalitén som avgör, kanske även någon månad kan vara lite blandad, dvs vi sätter ihop ett antal bilder till en. Så maila era bästa bilder till president@crocs.nu Det är även aktuellt att beställa T-tröjor så lite förslag på detta är även välkommet! PS! På sikt så är det på gång sportbagar, fleece, kepsar, collegetröjor mm, förhandlingar pågår... | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Hej Kulle, vilket bra intiativ, ![]() | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Coooolt! Jag mailar lite bilder. | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Kulle; Jag tror du kommer drunkna i bilder ![]() ![]() ![]() //Danne | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Jag ser fram emot det! Ännu har det inte dykt upp några bilder, så kolla igenom era mappar!!! | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag har några som jag tänkte skicka i helgen. När räknar man med att kalendern ska vara klar? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Kalendern skall ju helst vara klar så att den hinner skickas ut innan det nya året ha börjat. ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Du har en point där. | ||
| |||
Åkesson 213/Pär Åkesson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 233 ![]() ![]() ![]() Plats: Ronneby | Några bilder inkommna? | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Hur går det har ni skickat in bilder på era bilar än? Risken finns att det bara blir min bil i årets kalender annars ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Ja just det. ska kolla i kväll. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Vilket format ska bilderna vara i minst? Jag fick ihop en mapp på 20mb. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Patteponken - 2008-11-02 17:11 Vilket format ska bilderna vara i minst? Jag fick ihop en mapp på 20mb.[/QUOTE Ooops, detta måste jag kolla upp med tryckaren, jag återkommer.... | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Thomas - 2008-11-02 11:49 Hur går det har ni skickat in bilder på era bilar än? Risken finns att det bara blir min bil i årets kalender annars ;) hepp hepp. jag har åsso skickat in bilder ![]() | ||
| |||
king kong #304 Henrik Nilsson ![]() |
| ||
Member Inlägg: 18 Plats: hässleholm | tjena rickard vet ej om det är försent men jag skickat några bilder hoppas det går bra henrik i hässleholm | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Men hur stora? Kulles mailbox lär få jobba ? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Patteponken - 2008-11-04 20:44 Men hur stora? Kulles mailbox lär få jobba ?
Ju större ju bättre, tror att min mailbox klarar det... | ||
| |||
GöstaB #311 Gösta Berglund/Syd ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 476 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Halmstad Status: "rullar" | Blir det väder i helgen ska jag försöka ta några nya "miljöbilder" /Gösta | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Pratade med tryckaren idag och enligt honom så var det viktigt att bilderna inte var nerdragna i storlek utan normala jpeg bilder. Storleken uppåt var det inga begränsningar på, mao så har storleken betydelse. Om ni inte kan skicka större bilder så skicka en cd med snigelpost. // Thomas | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Thomas. Vad menas med normala? 1024? Lär räcka till kalenderbilder? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag skickar ett gäng nu. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Normala bilder tagna med kamera (inte mobil) brukar väl ligga från 2-3 meg o uppåt , en bra system kamera kommer väl som mest upp till 7-8 per bild. Skicka vad du har så får vi kolla vad som funkar. // Thomas | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Jag tror att ni kan maila rätt stora filer till mig, för Thomas skickade 32 Mb och det var inga problem. Så skicka bilder till president@crocs.nu | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag skickade först över 10mb och då ville inte ovan adress ta emot. När jag sedan skickade under 10mb gick det bra. Men jag vet inte om det hadde med mej och göra i.f.s ? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Jag skickade 32 mb och det var inga problem så det är nog hos dig problemet sitter. Har lagt in att det är nu på fredag den 14/11 som sista bilderna kan skickas in, står även i kalendern som vi kanske borde använda mer? Fråga från PP om vi ska visa bilderna innan kalendern kommer vad tycker ni ? eller ska det vara en överaskning? | ||
| |||
GöstaB #311 Gösta Berglund/Syd ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 476 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Halmstad Status: "rullar" | Överraskning är kul, vi kan säkert lita på ert omdömme!? eller? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Tror nog att det blir så men tänkte att alla kunde få säga sitt. // Thomas | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag tycker man kan presentera det. Är ju lite kul och se om man fått med någon bild? Eller varför inte presentera dubbla antalet och sedan väljer ni bland dom? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Bra ide, kan starta en flik i album med alla bilderna. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Spännande !! | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 233 ![]() ![]() ![]() Plats: Ronneby | Får du ihop några bilder till kalenderfliken? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Hej Vi har till slut fått in lite bilder, ni var inte så många som skickade in men vi fick ihop lite i alla fall. Problemet var den ojämna kvaliteten på bilderna, så vi fick plocka bort vissa tyvärr. Tanken var att det endast skulle vara bilder från medlemmar i Crocs vissa som inte är medlemmar har dock skickat in ändå dessa kommer inte med samt att vi försökte få helbilder på i princip färdiga bilar, bygg bilder hittar vi ju i albumet. Ett prov på den första kalender kommer till mig idag så får vi kolla kvaliten på bilderna i tryck. I övrigt så ska vi försöka få ordning på medlemsavgifterna med inbetalningar vid årskiftet för att då kunna skicka ut kalender och en t tröja så att medlemmar får lite valuta för årsavgiften, vi återkommer med mer info om detta. Vi håller även på att ta fram lite andra prylar för försäljning som kepsar, dekaler, jackor mm återkommer om detta också. Thomas Crocs syd | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag tyckte det även nämdes byggbilder vid den första förfrågan. Men strunt samma. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Problemet var väl att de flesta byggbilderna var för små och med för dålig kvalitet, dina bilder var dock helt ok. Men som sagt vi är inte klara ännu.:) | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Roligt att det händer nåt, Bra Thomas o Co ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Håller med Jonas! Bra grabbar, keep up the good work!;) //Danne Region STHLM | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Då var 2009 års kalender under tryck, kommer att levereras i slutet av december till alla som betalt medlems avgiften för 2009. För de 300:-/år är det tänkt att man ska få 1 st kalender ( leverans omgående) samt 1 st T-tröja eller något annat med tryck, leverans under våren Kulle återkommer med mer info. Tänk på att samla in bilder till nästa års kalender så vi får lite större urval till nästa år. Om ni vill tillverka/beställa en egen kalender kan vi rekomendera www.fritzell.com för snabba leveranser av kalendrar. // Thomas | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 233 ![]() ![]() ![]() Plats: Ronneby | Härligt! Ny kalender till garaget! | ||
| |||
krister #305 Krister Sarwall ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 53 ![]() ![]() Plats: Helsingborg Status:" Rullar" | Skickas det ut inbetalningskort för betalning av medlemsavgiften eller var och en ansvarar för att det blir betalt?? ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Kulle kommer med info om detta, men jag tror att inbetalningen sker på pg eller bg utan inbetalningskort. // Thomas | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Thomas - 2008-12-09 07:50 Kulle kommer med info om detta, men jag tror att inbetalningen sker på pg eller bg utan inbetalningskort. // Thomas Kom med PG/BG snabbt! Vill inte missa kalendern!! ![]() //Danne C | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | dan.carlsson - 2008-12-09 11:40 Thomas - 2008-12-09 07:50 Kulle kommer med info om detta, men jag tror att inbetalningen sker på pg eller bg utan inbetalningskort. // Thomas Kom med PG/BG snabbt! Vill inte missa kalendern!! ![]() PG 49 35 11-0 Det är bara till att ange ert namn och medlemsnummer, alt namn, adress, storlek på T-shirt osv för nya medlemmar. 300:-/år | ||
| |||
Pege #310 P-G Åkesson/Syd ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 237 ![]() ![]() ![]() Plats: Vadensjö/Landskrona | Vilken tidsperiod är det som gäller? Kalender år eller? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Jaa PeGe, Kalenderår. På tal om andra eventuella CROCS-artiklar tidigare i tråden; Vinyldekaler, skulle inte det kunna vara nå't? Antingen för placering på rutan, invändigt, eller "vanligt" med klister på baksidan. Vore inte det nå't att skicka med tröjan!? //Danne | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Vi håller på att titta på det också, det är bara tiden som ska räcka till. // Thomas | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag vill ha en riktigt tajt kort skinnjacka med Cobran (Ormen) broderad på hela ryggen.... | ||
| |||
Micke B #215 Michael Blidén/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 990 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Södra Stockholm | Patteponken - 2008-12-11 18:27 Jag vill ha en riktigt tajt kort skinnjacka med Cobran (Ormen) broderad på hela ryggen.... Ska du åka med Drake i pridetåget ? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Micke B - 2008-12-11 20:15 Patteponken - 2008-12-11 18:27 Jag vill ha en riktigt tajt kort skinnjacka med Cobran (Ormen) broderad på hela ryggen.... Ska du åka med Drake i pridetåget ? Ha ha ha ja man kan ju undra ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Hämtade alla kalendrar idag, tänkte ge ett litet smakprov, gissa vems bil. Så glöm nu inte att betala medlemsavgiften 2009. PG 49 35 11-0 //Thomas (12-17 006.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att det är Blommens bil. Men han ju andra framlysen ![]() Ska betala in snarast! | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 2 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |