| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Add lightness! - (Inlagt av: Drake) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Träffar -> Träffar & Arrangemang! | Inläggsformat |
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Jag tycker att det verkar vara ett väldigt svagt intresse, från dom som har färdiga Cobror ![]() | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Har någon anmält sig till Björkvik Ring den 26 April? | ||
| |||
tomgust Thomas Gustafsson ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 85 ![]() ![]() ![]() Plats: Norrtälje | Jag kan ju bara svara för min del. Jag tycker verkligen om detta forum. Det kommer fram många frågor som även intresserar mig. Naturligtvis så är det i byggarfasen man har mest intresse och när man väl är klar "om man blir det", så svalnar intresset lite och det blir mer att njuta av Cobran som den är. För min del så tycker jag att den stora grejen är att luffa omkring på krokiga Roslagsvägar och inte att tävla på någon tävlingsbana. Jag har testat mot ett antal bilar och ännu inte blivit slagen, det kan vara Lamborghini mm. Jag behöver inte mer av detta. Jag förstår att man vill testa i början men sedan vet man. Är jag kaxig nu T | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Tycker jag inte. Men vill man inte glida tillsammans på en kaffe runda eller träffas o snack lite Cobra på någon träff? eller en års-möte-träff????? | ||
| |||
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Jag vill gärna ut och lufta min Orm på en bana. Men, 26/4 är för tidigt. Jag har fortfarande en del att fixa. Är väl lite sen p.g.a. ett antal tjänsteresor men räknar med att ställa på till i Maj. Planerar att sätta tillbaka växellådan plus lite småfix i morgon. Ska försöka att få hjälp med att fixa mina side pipes nästa vecka. Som de är nu är jag säker på att jag inte klarar bullerkraven på en bana. | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 85 ![]() ![]() ![]() Plats: Norrtälje | Det där med att träffas på bana. Att tävla mot moderna bilar typ Viper mm. Kom ihåg att detta är en i grunden gammal bil. Cobra är trots allt en 60-talsbil Tänk på detta Rakt fram är en sak Bana något helt annat. T | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag skulle förmodligen flygit av i första böjen med mitt hightech chassi ha,ha,ha | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Men det är ju inte alla som bygger med 60-talsteknik! ![]() Idag så kan man ju bygga med fackverksramar, polyurethanbussningar, irs, coilovers, kuggväxel mm. Typ som GD gör. ![]() Sen har jag sett att en del även bygger med låprofildäck. Men det är FEL!!! Haha! | ||
| |||
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Ja det går att åka fort även fast man inte har 4-hjulspunka. Titta bara på F1-bilarna! | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Tack Blommen! Undrar om man har ett kontrkt på sig nu? ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Drake - 2008-04-18 20:29 Tack Blommen! Undrar om man har ett kontrakt på sig nu? :o Jooo, det är bättre att slå från underläge ;) Äh ,vi får väl visa dom som kör med C4 och fyrhjulspunka vem som bestämmer: bleh: | ||
| |||
Micke Ån #293 Micke Ån/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1593 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Bällstaberg | Ni med ballongisar är bara avundsjuka....... Men va inte ledsna, lyft upp bilen, lossa bara 20 muttrar å sen ere bara å skifta puppor....... dra åt och sänk ner... Bra va! ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Äh ,det där är bara en variant på 40:års kris ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | 20 muttrar? Jag har bara 16. ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Nä nu ska jag ner och skruva ihop bilen trots magsjuka. Får väl ställa fram en hink. Ja så tufft är det att få ihop en Cobra ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Omoderna bilar! ja från början ja! Men nu borde det bli bättre med modernare fram o bakvagn typ Corvette (inge på hopp nu) eller annat modernt, finns ju även bra stötdämpare typ Öhlins. Det här med låg profilsdäck stämmer inte riktigt, kolla på dom som åker mycket bana Super 7:en, dom åker 13" det går snabbast. Men det skall ju vara ..... japp nu får ni hoppa på..... snyggt åsso. ![]() | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 85 ![]() ![]() ![]() Plats: Norrtälje | Ja Ja Ja Håller naturlilgtvis med om att det blir bättre med Corvette mm Det är klart att man kan bygga en helt modern bil. Då föreslår jag en Corvette där man tar bort plastkarossen och sätter på en Cobrakaross men "vart tog dåCobran vägen" Om det vore så enkelt att sätter man på enrvette bak o framvagn så går den minst som en Corvette Det stämmer inte Dom lägger ju inte ner miljarder och t vore så enkelt så skulle dom inte göra det. Nu sticker jag ut hakan igen Jag får nog ta på mig hakskydd efter detta. Det är detta jag tycker är kul. Jag tror att jag åker ifrån dom flesta amatörbyggda Cobrorna med min Volvo T5 på vilken bana som helst. Det ska ju naturligtvis vara några kurvor med. Det finns ingen bil som slår Cobran på utställningar mm men!!! Volvo T5 funkar ju inte på en utställning att göra så en bournout med Cobran slår det mesta. Det ska bli kul att alla svar på detta. Jag älskar min Cobra Har åkt med den i många år Och kommer att fortsätta med detta Hejåhå T | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | tomgust - 2008-04-21 15:14 Ja Ja Ja Håller naturlilgtvis med om att det blir bättre med Corvette mm Det är klart att man kan bygga en helt modern bil. Då föreslår jag en Corvette där man tar bort plastkarossen och sätter på en Cobrakaross men "vart tog dåCobran vägen" Om det vore så enkelt att sätter man på enrvette bak o framvagn så går den minst som en Corvette Det stämmer inte Dom lägger ju inte ner miljarder och t vore så enkelt så skulle dom inte göra det. Nu sticker jag ut hakan igen Jag får nog ta på mig hakskydd efter detta. Det är detta jag tycker är kul. Jag tror att jag åker ifrån dom flesta amatörbyggda Cobrorna med min Volvo T5 på vilken bana som helst. Det ska ju naturligtvis vara några kurvor med. Det finns ingen bil som slår Cobran på utställningar mm men!!! Volvo T5 funkar ju inte på en utställning att göra så en bournout med Cobran slår det mesta. Det ska bli kul att alla svar på detta. Jag älskar min Cobra Har åkt med den i många år Och kommer att fortsätta med detta Hejåhå T Sticker ut hakan. Du måste ha en väldigt sur Cobra i så fall Ha,ha "Skämt" ha,ha
| ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 85 ![]() ![]() ![]() Plats: Norrtälje | Lite roligt måste man få ha. T | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 85 ![]() ![]() ![]() Plats: Norrtälje | Hade förväntat mig fler svar!! T | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Det är väl ingen som åkt en T5? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Vill inte göra det heller! ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Sosse container ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 85 ![]() ![]() ![]() Plats: Norrtälje | Vågar du??? HiHi Skulle väl vara lite tråkigt om du har fel. T | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Inte utan att jag blir LITE förvånad över det du skriver Tomas!? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() //Danne C | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jonas H - 2008-04-23 08:57 Sosse container ![]() Ja mot din lär ju inte en T5 ha en chans | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | <p>Man kan säja såhär. Med det "Skiten" dom tävlade med på 60-talet åkte dom väldigt fort med även dagens mått mätt. Många av Cobrorna idag har nog mycket finare chassin än under -60 </p><p>Mycket beror nog även på förarkunskaper. En snabb bil behöver ju inte gå speciellt fort med en dålig förare.</p> Redigerat av Patteponken 2008-04-23 21:27 | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |