|
|
 Expert
        Plats: Snogeröd. Är på't igen | Hej Region Syd i allmänhet och Skåne i synnerhet!
Då jag numer bor i Skåne och tänkte gå på premiären av filmen Le Mans 66, eller som den heter i org.titel Ford v Ferrari, 15 november, så tänkte jag höra om någon mer i trakterna har lust att gå och att vi gör gemensam sak!?
Då jag själv bor mitt i skånes mitt, Höör-trakten, så ligger Lund bra till för min del. De som är intresserade hör av er här eller på 070-4530244.
Jag tänkte vi kunde ses innan för ett uppsnack och några refreshments. Vill vi snacka om filmen efteråt också finns ju även den möjligheten.
|
|
|
|

Plats: Helsingborg | Det låter som en bra idé!
|
|
|
|
 Expert
        Plats: Snogeröd. Är på't igen | Kul Kulle! Jag lägger upp något på Facebook också.
Jag återkommer här med detaljerna längre fram då de kommit ut med bioprogrammen
|
|
|
|
 Expert
        Plats: Snogeröd. Är på't igen | Inser att någon återkoppling från denna happening inte skett: Vi var fem förväntansfulla grabbar, Rikard Kulle, Richard Nirvin, Thomas Engström, Caresto-Daniel och undertecknad som träffades och såg Le Mans 66-filmen, eller Ford vs. Ferrari. Vi började med uppvärmning på Bishops Arms med typiskt pub-käk o bärs (alkoholfri för vissa). De flesta av oss trodde nog att det skulle handla mera om Cobran, men fokus låg mer på GT 40n. Gott om Cobror fanns det ändå i runt-om i bild-miljöerna.
Själv trodde jag att jag haft felaktig uppfattning om Ken Miles person, att han var "an English gentleman", han framställs istället i filmen som en hetsig typ. Enligt Allen Grant, som kände Miles personligen, menar att filmen ger en felaktig bild av Miles, han skulle enligt Grant vara en riktig engelsk gentleman, om än envis och omsorgsfull i sina förberedelser.
Redigerat av dan.carlsson 2020-03-16 15:58
(fordvferrari001-1.jpg)
(5428259.jpg-r_1280_720-f_jpg-q_x-xxyxx.jpg)
(Kompr ford-v-ferrari-poster.jpg)
Bifogad fil ----------------
fordvferrari001-1.jpg (163KB - 65 nerladdningar)
5428259.jpg-r_1280_720-f_jpg-q_x-xxyxx.jpg (174KB - 52 nerladdningar)
Kompr ford-v-ferrari-poster.jpg (95KB - 47 nerladdningar)
|
|
|