|
|
Regular
   Plats: Alnö // Sundsvall | Hej
Någon som har bra tips på lmpliga gasfjädrar till bakluckan och motorhuven?
Mvh
Henrik |
|
|
|
Regular
  Plats: Gislaved, | Jag har köpt mina från Dax som lev dem med fästvinklar. De är 500mm långa och har en kulled i var ände för sidmontering i beslaget. Står 90N på dem så de är inte så starka. Samma fram o bak men olika fästen.
Redigerat av Frisk 2018-12-30 20:11
(IMG_0176.JPG)
Bifogad fil ----------------
IMG_0176.JPG (80KB - 96 nerladdningar)
|
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Så ser mina ut i bak. |
|
|
|
Regular
   Plats: Alnö // Sundsvall | Tack. Har fått veta att Mekonomen också säljer Valeryds gasfjärdar. Känner inte hur de ligger i pris.
https://valeryd.se/ |
|
|
|
Regular
  Plats: Gislaved, | Henrik, med en månads erfarenhet av denna infästning på bilden ovan kan jag säga att den funkar inte om man inte förstärkt huven på insidan. När motorn blir varm så mjuknar huven och då trycker fjädern upp den ca 5-10mm och då hittar luften i motorrummet ut i bakkant på huven eftersom det glipar lite även där. Kommer tvingas lacka om huven så så illa blev det.... Kommer göra en förstärkning i huven så den håller formen. |
|
|
|
Regular
   Plats: Alnö // Sundsvall | Märkligt att 90Nm gör så att huven i stängt läge pressas uppåt så pass mycket.
Annars låter 90Nm som en lämpligt tryck.
Har fler samma problem ? |
|
|
|
 Veteran
    Plats: Östhammar | Min fundering av vad jag kan se av bilden är att du har en hel del press uppåt när huven är stängd. Det skulle kanske fungera bättre om fästet i chassit sitter närmare huven och fästet i huven har ett längre "öra" så blir det mindre tryck uppåt med stängd huv. Kan ev. vara så att den "knäar" över och drar lätt nedåt när huven är stängd. |
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Kan ta bilder men får inte in dom här... |
|
|