| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Add lightness! - (Inlagt av: Drake) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Allmänna frågor | Inläggsformat |
Putte-El #382 Patrick Eliasson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Gråbo Lerum | Jag vet själv att jag varit dålig på att lägga upp bilder i mitt album och kanske inte väckt trådar eller skapat nya i vårt fina forum. Så se detta lite som en utskällning på mig och bara mig, men ni skall ha en liten del av sleven. -varför har du inte lagt ut det senaste om din underbara Cobra på forumet? - Det är lättare på Facebook för bilderna blir rätt direkt. -Men har du aldrig lärt dig något från forumet eller fått tips? -Jo det har jag flera gånger. -Har du lärt dig något från inlägg och album utan att kommentera? -Ja jo väldigt många gånger faktiskt. - Om du nu lärt dig av andras arbete vilket är jättebra, varför delar du nu inte med dig av det du lärt dig eller gjort fel eller rätt? - Vet inte jag har inte tid kanske att dela med mig? Förutom på Facebook. - Lägg av nu Putte. Av denna dialogen som råkade ske i mitt huvud så kanske vi som jag lite hoppas på vända denna trenden lite. Om man lägger ut något på Facebook så skall man minst lägga ut samma på forumet. Om inte mer detaljer då vi antagligen förstår er/din kamp så mycket mer. Skulle vi kunna enas om detta efter vår allas bäst förmåga? Så vi håller forumet levande... Med bara vänliga hälsningar. Putte. | ||
| |||
Azze #388/Hans Gustavsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | Jag håller helt med dig! Fejjan är enklare att publicera på och ett mer levande forum, men detta forum ger en mycket bättre långsiktig samlad kunskapsbank. Här är frågorna sorterade och det är hyfsat lätt att söka inspiration och lösningar. Jag vet att jag inte själv gör så alltid, men det kan ju vara värt att fundera till innan man lägger upp något på fejjan. Är detta något som någon annan längre fram kan ha nytta av. Lägg det då på CROCS forumet eller I bildbanken eller på alla ställena ![]() | ||
| |||
SSDD #413 Lasse Andersson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Håller med ovanstående ,,,, Vill gärna bidra med allmän kunskap om Var att hitta sylar, Hur att göra med : Plåt ,plast, motor, insprutning , osv Just för att det är lätt och hitta info här ,, jämfört med FB ,,, Så jag skall iaf försöka fortsätta lägga ut info,, iaf i vårt projekt ,,, keep on! | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Hurra Putte. Många bra tankar. Jo jag har ju varit med lääänge, Crocs nr 30, det var nog en topp på forumet runt 06-12 var det många runt Stockholm som byggde, då var det garage träffar 1-2 ggr om året. Kul att kika på andra byggen och få tips och nya ideer. Verkar vara många som bygger nu, men mer utspritt i landet, då blir det svårare att få till träffar, förutom ni i Väst som verkar vara många. | ||
| |||
Goofy #358 Mikael Gustavsson/väst ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 401 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Göteborgsområdet | ![]() ![]() | ||
| |||
bojan@ #340 Peter Jennebo/Öst ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1774 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: LINDESBERG | Är det inte dags att dra igång det nya forumet och om det inte går att migrera över detta forum till det nya kan man ha detta kvar som en bank och starta på ny kula! | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 401 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Göteborgsområdet | Håller med Bojan@ Dags att använda pengarna i kassan till förbättra forumet och göra det lättare att lägga in bilder m.m. så medlemmarna kan använda det på ett enkelt sätt. Blir nog fler inlägg om man slipper förminska bilder tex. ![]() | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Appråpå Garage besök .... Säg till bara . det finns lite å titta på å diskutera i vårat skjul,,,, Alltid bra att lufta ideer över kaffe och/eller korv | ||
| |||
Putte-El #382 Patrick Eliasson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Gråbo Lerum | Håller med om att stöket med bildernas storlek gör att man inte lägger in dom direkt när man jobbar med bilen, tänker att jag får göra det senare. Men då blir det inte av om det inte är väldigt speciellt. Så om vi måste byta forumsplattform för att få det att fungera lättare så skall vi nog göra det. Trots att man inte kan flytta över allt från detta forumet. Måste ju vara bättre med ett nytt levande forum som är lätt att jobba med än ett krångligt utan nya inlägg. Självklart skall detta ligga kvar som det är som ett ”arkiv”. //Putte | ||
| |||
Frisk #401 Ronny Frisk ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 74 ![]() ![]() Plats: Gislaved, | Har nog skrivit det på nån annan sida men jag tar bilden med mobilen och sedan mailar jag den till mig själv. Då frågar ifånen hur stor bilden skall vara så jag brukar välja mellanstorleken som är runt 100kb. Sparar bilden och slänger den stora. Slipper fullt minne också på det viset. 😄 | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Jag har gått igenom alla inställningarna på forumet 100 gånger nu, och ingenstans hittar jag var man kan ändra så att bilderna får vara större än 100Kb ![]() På album går det att ändra och där är det inga problem, men på forumet hittar jag inget, tyvärr. Jag har precis betalat in $50 för att registrera forumet och få utökade inställningar, vad nu det innebär, och support. Får se när koden kommer och om det blir bättre, bara till att hoppas! Det konstiga är att jag kan lägga in hur stora bilder här, utan att jag vet varför! Säkert för att jag är administratör, men kan inte se något i inställningarna. Här är en riktigt bra sida som man kan komprimera bilder på nätet, funkar riktigt bra! http://compressjpeg.com/ (Sk������rmklipp 2017-10-30 22.05.07-min.png) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Jag skulle ju kunna, om det mot förmodan, finns någon här som är intresserad av att se och höra om renoveringen av mina FORD-snurror...? Här är mest LT1:or, LS-motorer eller vad de nu heter..., Cheva-nolla som jag är. Dessutom är den ena motorn något så ointressant(!!?) som en 260/4.3Ltr 1964. De 75 första Cobrorna hade ju 260-motorer... Finns det någon mer Classic Cobra-nörd ute i vårt avlånga sportbilsland? | ||
| |||
HVE #196 Hans Eriksson/Öst ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 252 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Katrineholm , Status : Körandes | Vill gärna se och höra om dina Ford snurror . | ||
| |||
Moje #392 Mauri Auvinen/Norr ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 261 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Östhammar | Ja, mera Ford. | ||
| |||
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Ett originalfreak när det gäller Cobror? Nä inte finns det väl sådana........ | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Ford .... (ford.PNG) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
Moje #392 Mauri Auvinen/Norr ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 261 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Östhammar | Nu har vi nog kommit ifrån ämnet... Dan du kan väl starta en tråd om Ford motorer eller nå't. Jag tycker också som flera ovan att forumet borde få ett moderna och enklare gränssnitt så att fler skickar in bilder och kommentarer, tips m.m. Som det nu är blir det lite trail and error innan man lärt sig vad som går och inte går m.m. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Äntligen hittade jag inställningarna för max storlek på bilder! Förmodlingen hade jag aldrig hittat det utan supporten, men nu skall det gå att ladda upp bilder upp till 1000Kb! (går att ändra till vad man vill) ![]() Någon får testa så att det fungerar! Jag kan inte prova själv för jag har haft obegränsat hela tiden. Rekomenderar att bifoga bilderna i 1280 pixel bredd eller liknande för att slippa skrolla runt på skärmen, det finns massor av sidor på nätet där man kan justera storleken på bilder online gratis, se länk http://lmgtfy.com/?q=increase+jpg+size | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Jag har även fått svar från supporten nu att det finns ett plugin till forumet som automatiskt ställer in bilderna i den storleken man vill, ungefär som på facebook mfl ställen. Dom skall skicka plugin och instruktioner idag, och jag kommer förmodlingen att behöva ta hjälp med installationen av detta. Han skriver bla "It may be a slight challenge to install." Det kan vara en liten utmaning att installera, och han frågar, "Do you have access to your database and the capability to add one or two new fields?" Har du tillgång till din databas och möjligheten att lägga till ett eller två nya fält? Men om det går att fixa så tror jag att det kan lyfta forumet lite, då det blir enklara och snabbare att lägga in bilder. | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Moje - 2017-11-06 20:35 Nu har vi nog kommit ifrån ämnet... Dan du kan väl starta en tråd om Ford motorer eller nå't. Jag tycker också som flera ovan att forumet borde få ett moderna och enklare gränssnitt så att fler skickar in bilder och kommentarer, tips m.m. Som det nu är blir det lite trail and error innan man lärt sig vad som går och inte går m.m. Moje, det kommer en FÅRD TRÅD | ||
| |||
EYY426 #125 Thomas Gustafsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 168 ![]() ![]() ![]() Plats: Norrtälje | Kanoners Ser fram emot tråd om riktiga Cobramotorer ![]() ![]() ![]() Självklart så ska det vara mera Ford. Redigerat av EYY426 2017-11-07 16:37 | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 401 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Göteborgsområdet | #3 Kulle - 2017-11-07 08:29 Jag har även fått svar från supporten nu att det finns ett plugin till forumet som automatiskt ställer in bilderna i den storleken man vill, ungefär som på facebook mfl ställen. Dom skall skicka plugin och instruktioner idag, och jag kommer förmodlingen att behöva ta hjälp med installationen av detta. Han skriver bla "It may be a slight challenge to install." Det kan vara en liten utmaning att installera, och han frågar, "Do you have access to your database and the capability to add one or two new fields?" Har du tillgång till din databas och möjligheten att lägga till ett eller två nya fält? Men om det går att fixa så tror jag att det kan lyfta forumet lite, då det blir enklara och snabbare att lägga in bilder. Låter kanon om vi kan få till detta ![]() ![]() | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |