| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Barn tala om vad de göra, gubbar om vad de gjort och narrar om vad de skola göra. - (Inlagt av: #3 Kulle) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Motor, Tändsystem & Drivlina | Inläggsformat |
#385 John John Tidvall ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 159 ![]() ![]() ![]() Plats: Västerås | Hej, jag har en ls1 som jag håller på att montera Maxxecu motorstyrning. Behöver man inte mafsensorn? Tacksam för hjälp. Med vänlig hälsning, John | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Hej! Det måste man nog ha. | ||
| |||
SSDD #413 Lasse Andersson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Beror på, om Du ska köra på MAP istället så behöver du en sk map sensor istället ( trycksensor) vet inte hur maxxesu funkar men det flesta system kan man välja maf,map eller bara gasspjällläge och varvtal ( på motorer med svåra kammar och lite undertryck/flöde på låga varv) men fråga nån som har maxxecu , själv kör jag bara med Megsquirt och Haltech Redigerat av SSDD 2017-09-06 09:41 | ||
| |||
Gold #366 Niclas och Richard Nirvin ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | MaxxEcu använder MAP sensor istället för MAF, och eftersom den redan finns inbyggd så finns det ingen anledning att inte koppla in den. Om du väljer att mappa efter MAP eller TPS kan du bestämma senare. Men för att svara på frågan, NEJ du behöver inte MAFsensorn | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 159 ![]() ![]() ![]() Plats: Västerås | Tack för svaren. Känner att jag är ute på hal is här. Läxläsning är nästa steg. | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | #385 John - 2017-09-06 19:23 Tack för svaren. Känner att jag är ute på hal is här. Läxläsning är nästa steg. Forumet är ju till för att man ska ställa frågor och få hjälp 😉 Så ställ alla frågor du har //Niclas | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 159 ![]() ![]() ![]() Plats: Västerås | Då behöver jag inte befintlig mapsensor på motorn? Vilka kablar går till IAC:n? Förgkodning/schema på LS1 All hjälp mottages för en felfri installstion. Tack på förhand | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | #385 John - 2017-09-06 20:30 Då behöver jag inte befintlig mapsensor på motorn? Vilka kablar går till IAC:n? Förgkodning/schema på LS1 All hjälp mottages för en felfri installstion. Tack på förhand Sitter det redan en MAPsensor på motorn skulle jag ändå rekommendera att använda den inbyggda i MaxxECU, dra den medföljande slangen från lämpligt vacuum uttag i insuget, efter gasspjättet. Sitter det IAC på LS1 från början? Tänkte eftersom du skrev att den hade MAF sensor så kanske IAC sitter inbyggd i den. Isf skulle jag skaffa en separat ny IAC. Placeras lämpligen i insugsröret före gasspjättet, alternativt i insuget men se till så den sitter i "blåsten" så att säga. Vilka kablar från sprutet som ska till IAC har jag för mig är ganska tydligt uppmärkta. Schema på LS1 kan jag tyvärr inte hjälpa dig med 😕 men är din tanka ett sammanfoga LS1 original kablage med det nya för MaxxECU? | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | Gold - 2017-09-06 22:12 #385 John - 2017-09-06 20:30 Då behöver jag inte befintlig mapsensor på motorn? Vilka kablar går till IAC:n? Förgkodning/schema på LS1 All hjälp mottages för en felfri installstion. Tack på förhand Sitter det redan en MAPsensor på motorn skulle jag ändå rekommendera att använda den inbyggda i MaxxECU, dra den medföljande slangen från lämpligt vacuum uttag i insuget, efter gasspjättet. Sitter det IAC på LS1 från början? Tänkte eftersom du skrev att den hade MAF sensor så kanske IAC sitter inbyggd i den. Isf skulle jag skaffa en separat ny IAC. Placeras lämpligen i insugsröret före gasspjättet, alternativt i insuget men se till så den sitter i "blåsten" så att säga. Vilka kablar från sprutet som ska till IAC har jag för mig är ganska tydligt uppmärkta. Schema på LS1 kan jag tyvärr inte hjälpa dig med 😕 men är din tanka ett sammanfoga LS1 original kablage med det nya för MaxxECU?
Får gå in och rätta mig själv här. Blandade ihop begreppen IAC och IAT. Så det jag skrev åvan handlar alltså om IAT, insugsluftstemperaturen. IAC, tomgångsventilen kopplar du in på valfria utgångar. Nu vet inte jag vilken variant som sitter på LS1 om det är en variant med fjäder eller om den är reglerbar åt båda hållen. Kolla om den har två eller tre kontakter. | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 159 ![]() ![]() ![]() Plats: Västerås | Jag har beställt en ny IAT, Har en ny IAC för LS, 4 kablar, den går åt båda hållen. | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | #385 John - 2017-09-07 07:01 Jag har beställt en ny IAT, Har en ny IAC för LS, 4 kablar, den går åt båda hållen. Okej på det sättet. Skrev ett PM till dig på Facebook | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Fyi ,,, För katastrof ... Så jag jag de flesta sensorer (GM style) hemma clt ,iat , map ,2.5 och 3 bar, ( dock bara en TPS) ,,, | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 159 ![]() ![]() ![]() Plats: Västerås | Jag köper gärna clt sensor av dig, nytt misstänker jag. IAC kommer jag sälja. | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | ring mig i kväll 0761400128 | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Btw Flex Fuel MaxxECU http://www.maxxecu.com/webhelp/advanced-flexfuel.html och i Megsquirt http://www.megamanual.com/flexfuel.htm Redigerat av SSDD 2017-09-08 13:33 | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |