|
|
Veteran
Inlägg: 188
    Plats: Danderyd | Några förslag på felsökning.
Förutom att det är en Fordmotor 302 med direktinsprutning (Ford Racing High-Flow Fuel Injectors), Tweecer calibration för motorstyrning
Har problemet att helt plötsligt under gång tvärdör motorn följt av ett antal avgasknallar. Vrider på startnyckeln och motorn går igång direkt tills nästa gång det händer igen. |
|
|
|
Extreme Veteran
Inlägg: 498
       Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | är det ett sk "Piggyback" på orginalsprutet ?
Vi pratar om "datorer" i liten skala,,, sk Enchipscontrollers ,,
De kan mycket väl ha program uppdateringar , kolla så att det inte finns en "Patch" till senare programversion ,,
Annars är det lite svårt med en beskrivning ,annat än att Elektroniken får "hicka" , och Du Bootar om allt genom att starta om ( typ microsoft dator och blåskärm ) |
|
|
|
Veteran
Inlägg: 188
    Plats: Danderyd | Tack Lasse, tror det har löst sig men fråga mig inte hur. Nu verkar styrboxen ha konfigurerat sig själv. Va ute en långsväng och allt fungerade som förr. |
|
|
|
Extreme Veteran
Inlägg: 498
       Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Du kan kanske ha nån form av glappkontakt ?!?
skönt att det funkar nu iaf  |
|
|
|
Veteran
Inlägg: 188
    Plats: Danderyd | Problemet återkom och visade sig vara TFI-modulen som sitter på fördelaren. Hittade lösningen på nätet. Tydligen ganska vanligt när det gäller MSD-system.
Modulen överhettas och bränns. Beställde ny via Hansen Racing och nu tickar och går Daytona igen |
|
|
|
Expert
Inlägg: 2888
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Kanon skönt, på med vinterhjulen.... |
|
|