| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Its Not the Fart that kills, Its the smäll - (Inlagt av: SSDD) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Motor, Tändsystem & Drivlina | Inläggsformat |
LS7 #298 Thomas Bosaeus/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Efter si sådär 8-9 år så sitter kammen jag köpte äntligen i motorn ![]() https://youtu.be/xacf0iphmWg Den är inte mappad än så det återstår att se hur gången blir i den när det är gjort och hur mycket effekt det blev ![]() Kammen är en GM Performance Steg 3: 233/276 @ .050, .630/.630 lyft, 107 LSA Redigerat av LS7 2017-01-09 11:54 | ||
| |||
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Haha, sambons kommentar när hon såg klippet: "Är den trasig?" ![]() ![]() Redigerat av LS7 2017-01-09 16:13 | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | ![]() | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | 👍 | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Mullrade bra, ska bli trevligt att höra det live sedan. Tumme up. | ||
| |||
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Har fått tid för mappning 2/5, ska bli intressant att se hur den går efter det och hur mycket effekt det blev ![]() | ||
| |||
EYY426 #125 Thomas Gustafsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 168 ![]() ![]() ![]() Plats: Norrtälje | Härligt muller. ![]() Redigerat av EYY426 2017-01-10 10:51 | ||
| |||
Azze #388/Hans Gustavsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | HAHAHA...Går ju att få lite ruppeli ruppeli tomgång ur en LS maskin också ![]() | ||
| |||
Micke Ån #293 Micke Ån/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1593 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Bällstaberg | Läckert! Jag är lite sugen på en GM ASA cam till mitt höstprojekt. LS3 clonen. | ||
| |||
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Den kammen sitter i GMPP's LS376/525 crate, tror den är riktigt trevlig från vad man kan se och läsa på nätet. En väldigt smidig sak är ju att det finns en färdigmappad box med alla saker runt omkring för att få motorn att gå: LS376/525 Controller Kit • P/N 19259261. http://www.chevrolet.com/performance/crate-engines/ls376-525.html | ||
| |||
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Ok, mappad och klar, 550hk och 650Nm på naven i en Dynapack 4000 bänk. En del sämre än jag hade räknat med med tanke på vad jänkarna säger, de pratar om +100hk med en sådan kam och min bil gav 499hk och 659Nm i samma bänk med originalkammen. Så jag har tappat lite vrid, fått +50hk ca 1000 varv högre i registret och betydligt stökigare körbarhet under 2000 varv ![]() Men den låter riktigt elakt i alla fall ![]() | ||
| |||
SSDD #413 Lasse Andersson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | kan annars rekommendera denna kam http://www.jegs.com/i/JEGS-Performance-Products/555/200585/10002/-1 finns på andra ställen oxå ifrån 250$ , det räcker med att peta in fjädrar typ pac- 1218 behive tål .600 lyft ifrån 150 $ http://www.ebay.com/bhp/pac-1218 | ||
| |||
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Finns många bra kammar där ute, ett stående tips är att använda en kam som den som ska mappa motorn är familjär med. Och ett annat är att välja spec på kammen som matchar resten av motorn. Min kam är för extrem på flera sätt egentligen, återstår att se om den går att leva med eller om det blir ett byte nästa vinter ![]() | ||
| |||
SSDD #413 Lasse Andersson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | LS7 - 2017-05-04 12:53 Finns många bra kammar där ute, ett stående tips är att använda en kam som den som ska mappa motorn är familjär med. Och ett annat är att välja spec på kammen som matchar resten av motorn. Min kam är för extrem på flera sätt egentligen, återstår att se om den går att leva med eller om det blir ett byte nästa vinter ;) Precix --- För extrem kam MÅSTE man lära sig å leva med När .. min LSX maskin åker i ... alltså efter bes ,, så kommer jag att använda denna typ av slipning då den inte äter grejor . går förhållande vis bra både som sug/Turbo/Kompressor kam och går och få vacum på tomgång ,, samt att jag mappar själv iaf grundmappen | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |