|
|
 Veteran
   Plats: Norrtälje | Hej på er alla.
Funderar på att skaffa en billyft.
Vad har ni? För och nackdelar. Kvalitet?
Redigerat av EYY426 2016-11-28 14:27
(billyft1.PNG)
Bifogad fil ----------------
billyft1.PNG (98KB - 48 nerladdningar)
|
|
|
|
Extreme Veteran
       Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Själv vill jag ha en lätt flyttbar , så det blev en "Twinbusch". Å den funkar bra |
|
|
|
 Expert
      Plats: LINDESBERG | http://hjulochverktyg.se/billyftar/447-lag-saxlyft-3000-kg-el-spaer...
Har denna fast med luftspärr funkat bra. Denna är väl nått liknade o billig https://www.blocket.se/vi/Saxlyft_3ton_med_externbox__Fraktfritt_644... |
|
|
|
 Veteran
    Plats: Arboga | Samma som Bojan fast med magnetlås...Fick en felaktig hydraulmotor i första försöket..Men efter att jag fick en ny motor och bytte den har lyften funkat kalas. Vid tillfället när jag köpte den för ett år sedan var det nog bäst utväxling på dom pengar jag ville lägga...Jag har inte takhöjd för en fullhöjdslift och har kapat ner en vanlig kontorsstol och nyttjar för att ta mig enkelt in under bilen och med den sitter man kalas när man skruvar. Finns ju lite prylar på saxlyftarna som är ivägen mitt under bilen...Men inget jag har haft några problem med..  |
|
|
|
 Veteran
   Plats: Norrtälje | Ibland så löser det sig snabbt. Har nu bestämt mig för att köpa en kompis lyft. Han har en Mekonomen bilverkstad som ska flytta till nya lokaler. Fick köpa en tvåpelarlyft som blev över till kanonpris. Jag har ca 270 i takhöjd så jag kan lyfta Cobran ca 140 och Mussen ca 120 cm. Känns kanon att ha en egen lyft och inte vara så beroende av andra.
(billyftcrocs.JPG)
Bifogad fil ----------------
billyftcrocs.JPG (77KB - 46 nerladdningar)
|
|
|
|
 Expert
      Plats: LINDESBERG | Du ser! Sätt ut max märken på pelarn inkl. frisläppet så du inte står där med en bil i taket!!
|
|
|
|
 Veteran
   Plats: Norrtälje | Bra idé
Det ska jag definitivt göra.  |
|
|