| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Det är ont om jordklot... - (Inlagt av: ShelbyMicke) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Marknad -> Köpes | Inläggsformat |
Gold #366 Niclas och Richard Nirvin ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | Någon som har en diff med låg utväxling att sälja, alternativt tips om vart man ska leta. Vi har 3,07 på bilen idag och skulle gärna komma ner lite i varv på motorn. Efter lite Googleade verkar det som C4 fanns med 2,59 och 2,73 också. //Niclas | ||
| |||
Hedins #261 Per & Henning Hedin ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 225 ![]() ![]() ![]() Plats: Söder om Malmö | Ring mig på 0703266399 /MVH Henning | ||
| |||
bojan@ #340 Peter Jennebo/Öst ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1774 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: LINDESBERG | Vi kan byta jag har 2,59 vill ha lite högre /Peter 070-6970790 | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | Tack Bojan men vill nog inte byta bort den vi har, skulle helst få tag i en att ha och kunna byta med. Har nog också kommit på att 2,59 kanske är lite i lägsta laget, skulle vilja ha något mitt emellan din och den vi har nu. | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Bojan, jag har en ny 3:50 (ungefär) med ett renoveringskit om du är intresserad. ( dana 36) | ||
| |||
SSDD #413 Lasse Andersson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | FYI så finns det snart piniong och drev för 3.07 Dana 36 över , då jag gårtill 3.73 | ||
| |||
LS7 #298 Thomas Bosaeus/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Jag trodde vi hade rett ut det där med hög och låg utväxling ![]() ![]() | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | LS7 - 2016-08-15 07:48 Jag trodde vi hade rett ut det där med hög och låg utväxling ![]() Precis! Och 1:3,54 är lägre utväxling än 1:3,07. ...3,07 ger alltså lägre motorvarv vid en bestämd hastighet, men ger högre hjulvarvtal vid samma motorvarv, därav är det en "Högre utväxling" ![]() Redigerat av dan.carlsson 2016-08-15 08:52 | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1774 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: LINDESBERG | Thomas - 2016-08-07 10:32 Bojan, jag har en ny 3:50 (ungefär) med ett renoveringskit om du är intresserad. ( dana 36) Kostar? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Jag ringer dig ikväll | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | dan.carlsson - 2016-08-15 08:47 LS7 - 2016-08-15 07:48 Jag trodde vi hade rett ut det där med hög och låg utväxling Precis! Och 1:3,54 är lägre utväxling än 1:3,07. ...3,07 ger alltså lägre motorvarv vid en bestämd hastighet, men ger högre hjulvarvtal vid samma motorvarv, därav är det en "Högre utväxling" ![]() ![]() Jag vet inte riktigt hur ni har rätt ut detta tidigare men om vi nu tänker oss att bakaxeln har 3.0 så behöver motorn snurra 3 varv för att hjulen ska snurra 1 varv, med 4.0 i bakaxeln så behöver motorn 4 varv för att hjulen ska snurra 1 varv. Alltså vid högre utväxling i bakaxeln så behöver motorn varvas mer för att göra samma hastighet. "Hög utväxling innebär att skillnaden i varvtal mellan in- och utgående axel är stor, oavsett om det handlar om upp- eller nedväxling." Vi behöver därför en diff med lägre utväxling för att inte motorn ska varva onödigt mycket.u | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Gold; Jag ger er rätt! Det är så som jag tidigare hade uppfattat det hela! Jag har nu kollat upp det och det stämmer att "en högre utväxling innebär en större skillnad på in- och utgående axel". Fel av mig, sorry! 1:3 är LÄGRE än 1:4 Man får ju inte fara med villfarelser ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1774 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: LINDESBERG | Jaha då har ssdd lärt en lite... har man 2.87 och lägre så måste man byta diffhus eller köpa tjockt kronhjul om man vill upp till 3.07 eller högre. Så Engströms passar bara 3.07 och uppåt. http://www.differentials.com/technical-help/carrier-breaks | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Så mao är min nya utväxling med renoverings kit till salu igen ![]() YGA-24280 RAT-3015K RAT-18001 Pris 6700:- ( ca 12:- $ ) | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |