|
|
Regular
  Plats: Degerfors | Någon med koll !
Köpte en koppling i vintras en McLeod Racing 75205 - McLeod Super StreetPro Clutch Kits
Nu när jag kollade lite tycker jag det verkar vara ett väldigt spel ! innan den tar ,ca halva slaget på armen.
Vad kan det vara för galet ? eller är det så.
Redigerat av Andska 2016-05-14 13:13
(IMG_1509.jpg)
(IMG_1510.jpg)
(IMG_1511.jpg)
Bifogad fil ----------------
IMG_1509.jpg (29KB - 35 nerladdningar)
IMG_1510.jpg (38KB - 33 nerladdningar)
IMG_1511.jpg (37KB - 32 nerladdningar)
|
|
|
|
 Veteran
    Plats: Arboga | Ser ju lite skumt ut...Jag har själv McLeod koppling (inte samma, utan tvindisk) och mitt urtrampningslager ser ut att vara mycket "högre" från gaffeln till ingreppet i kopplingen....?? Fel urtrampningslager? /Hasse |
|
|
|
Regular
  Plats: Degerfors | Det var det som följde med kopplingen , det jag fick med till lådan + org.kopplingen var likadant.
funderar på att köpa ett hydrauliskt urtrampningslager istället! de är väl justerbara ? |
|
|
|
 Extreme Veteran
    Plats: Göteborgsområdet | Till mitt följde det med brickor så man kunde justera till rätt avstånd |
|
|
|
Regular
  Plats: Degerfors | Lyfte bort lådan idag och kontrollmätte lite, verkar som inte ingående axeln går in i styrlagret i svänghjulet överhuvudtaget och att lamellen bara greppar i splinsen 4-5 mm , kan ju inte vara rätt !! funderar på om inte kopplingskåpan är rätt mot min motor ?
enligt han jag köpte lådan av skulle det passa rätt av.
|
|
|