|
|
Extreme Veteran
       Plats: Ekerö | Hej,
hur gör ni som lackat motorrummet i en DAX kaross?
På släta ytor så är det lätt att rugga upp ytan och förbereda för lack, men hur gör man på de ytor som är 'råa' plastytor, dvs ej från formsidan?
Det går ju inte att slipa dessa med en rimlig arbetsinsats då vissa av ytorna väldigt svåråtkomliga och 'buckliga'. Tvättar man bara med aceton eller målartvätt innan???
MVH
Lasse |
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Tvättar gör du med lack förtunning.
Jag har svart body, som jag bara spayade med sprayflaska själv.
Jag tycker det blev jätte bra. |
|
|
|
Extreme Veteran
       Plats: Ekerö | Svart body?
Är inte det en färg man har i hjulhus för att hindra att stenskott gör märken i lacken på skärmens utsida?
MVH
Lasse |
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Jo, men fungerar perfekt i motorutrymmet, lite matt, då lyser inte inner skärmarna upp så mycket, grymt hållbart, skulle du behöva reparera är det bara och ta fram sprayflaskan.
Jag har kört med det i 5-år. |
|
|
|
Extreme Veteran
       Plats: Ekerö | Låter bra, jag vill ha en matt/halvmatt svart färg.
Hur är det med värmetålighet, DAX karossen går rätt nära headers??? |
|
|
|
Extreme Veteran
       Plats: Ekerö | Kollade själv med Hagmans som säljer Carosol svart body, de sa 110 grader.
Frågan är hur det funkar ca 5 cm från headers (som är keramiskt behandlade på in och utsida)?
Deras 'värmefärg' tål 650 grader, så den är ju OK. Även den är mattsvart.
Hur varma tror ni keramist behandlade headers blir? Ngn som har en IR termometer och har kollat sina???
Redigerat av Lars 2015-11-25 14:02
|
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Jag har inga värme problem vid headdersen. |
|
|