| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Drake the snake tror att han är en orm, bara för han åker runt som ett torrt skinn - (Inlagt av: Patteponken) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Icke cobra relaterat -> Allmänt snack | Inläggsformat |
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Man skulle kunna tro att min Cobra skulle vara nöjd med att bli besiktigad och få komma ut på vägarna. Men nej då! ![]() Jag var ute och körde för ett bra tag sedan. När jag skulle växla så gick kopplingspedalen i golvet. Det var stången på huvudcylindern som gick av. Se bild! Jag lyckades linka tillbaks till garaget hemma. Dock inte det rätta garaget. Jag hade problem med kopplingen när bilen var ny och knäckte en huvudcylinder då oxå. Kopplingen var så hård att jag krökte kopplingsarmen. Anledningen var att kopplingsarmen och urtrampningslagret inte lirade riktigt. Lagret gled inte ända in i gaffeln på armen. Det var länge sedan jag fixade det. Men, det var efter att jag bytt huvudcylindern första gången. Så att den gick sönder igen är nog sviter från då. Eftersom jag just skulle åka till USA så beställde en ny cylinder för leverans till mitt motell. Det är enklare och billigare att hitta reservdelar till gamla europeiska bilar i USA! I det här fallet till BMW. Nu var jag tvungen att byta huvudcylindern i garaget hemma som har sandgolv. Inte helt optimalt. Att få den nya på plats var inte så svårt. Däremot så var det svårt att få dit röret från vätskebehållaren. Jag tror inte att jag fått dit det riktigt trots flera försök. I lördags lyckades jag sätta dit 2 buntband som håller röret på plats och det läcker inte. Annars var jag rädd att röret skulle lossna. Igår kväll var det äntligen dax att köra ut Cobran till det rätta garaget. Lite sent på året men, innan snön kom. Det var roligt trots att det var rejält kallt. Däcken jag har får plattor när bilen står. Det brukar ta ett tag innan de försvinner. Men, igår var det svårt att få upp tillräcklig temperatur i däcken. Det här är nog med god marginal den senaste åkturen jag gjort med Cobran. Nu väntar en del att fixa till våren. (IMG_3352b.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
SSDD #413 Lasse Andersson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Jaha Cobror och Getingar är tydligen ute Rekordsent denna Höst (?) f-n, Köra Cobra utan koppling är välan inte helt enkelt ..... man hoppas på lite rödljus iaf ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Nä, en fungerande koppling underlättar! Lyckades linka hem genom att ta en omväg utan trafikljus. Fick sedan hjälp att rulla in den i garaget. | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Härligt att du aif fick några mil och nu funkar den. 2016 blir väl rekord många mil. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Jag behöver inte besiktiga i vår. Körförbud först 1:a november nästa år. Ska försöka fixa startmotorkrånglet med stora motorn i vinter. Jag har en teori vad det beror på. | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |