|
|
Veteran
   Plats: Västerås | Provar igen, inlägget kom aldrig in,
Är det någon som vet vilken maxhöjd kylaren kan monteras på? Från ovansida främre ben på chassie till ovansida kylare.
Tack på förhand |
|
|
|
 Extreme Veteran
     Plats: Östra göinge | Jag har 280 mm svagt lutat inåt |
|
|
|
Veteran
   Plats: Västerås | Tackar, hur mycket är det då kvar mellan kylaren och insida kaross? |
|
|
|
 Expert
      Plats: LINDESBERG | Jag har volvo940(kina) lutande med 2cm på ytterkanterna inga fång och en 12" fläkt från kulle utan problem med värmen |
|
|
|
Veteran
   Plats: Västerås | Sitter din på samma höjd som Olastorp? Hur stort är mellanrummet upptill mellan kylare och kaross?
Jag har en Griffin med 2 st 12", så det borde fungera utmärkt. En dum fråga kanske, är det bäst att montera kylaren rakt eller lutande? |
|
|
|
 Extreme Veteran
     Plats: Östra göinge | Typ inget  |
|
|
|
 Veteran
  Plats: Malmö | Har 290 mm med helt raktstående kylare. |
|
|
|
Veteran
   Plats: Västerås | Tackar för input, jag monterade min på 290 och rakt stående så då borde det funka.
Lite bökigt utan kaross, har beställt en av Kulle |
|
|
|
 Veteran
    Plats: Arboga | Jag har en Griffinkylare (tror det är GM 19*27,5) och den sitter lutande med mm passning mot karossen. Beroende på vilken kylare du valt skulle jag inte göra infästningen för permanent innan karossen kom på :). Den kylaren funkar klockrent och testades hårt under cruisingen runt Västerås i 30 gradig värme under Power meet
/Azze |
|
|