|
|
Regular
   Plats: Alnö // Sundsvall | Hej
Ni som kör med LS1. Jag tänker använda orginal ECU men måste först ta bort startspärren. Vilket är det enklaste sättet och vem kan fixa bort den ?
Har fått tips om HP Tuner men det förutsätter väl att man har ODB uttag?
Mvh
Henrik |
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Jag köpte en färdig kabelhärva, jätte smidigt. |
|
|
|
Regular
   Plats: Alnö // Sundsvall | Kan bli så för mig med. Men hur gjorde du med ECU:n för att få bort startspärren?
//Henrik |
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | ECU!!?? den saknades i nya härvan, har inget tändningslås. |
|
|
|
Regular
   Plats: Alnö // Sundsvall | Med ECU menar jag databoxen där startspärren finns. Kabelhärvan går ju att rensa eller köpa ny tex från painless eller annan tillverkare. Finns många i USA som går igenom ECU:n och plockar bort VATS (startspärr) och annat för att köra fristående i tex hotrod. Men inte lika lätt att hitta dessa i Sverige tyvärr. Painless gör det om man köper av dem, men svårt från Sverige tyvärr. Tips om vem som fixar detta i Sverige ? |
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Min originalbox fungerade direkt. |
|
|
|
 Expert
      Plats: LINDESBERG | http://www.creativefuelinjection.se/ borde väl veta? |
|
|