| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: "When your work speaks for itself, don't interrupt." - (Inlagt av: Man1n) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Kaross och Exteriör | Inläggsformat |
SSDD #413 Lasse Andersson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | postade i allmänt men denna del verkar mera korrekt för denna fråga. fråga kolon: Det verkar som om DAX har problem ,, Vad finns det då för "Cobraskal" å köpa ? t.ex Autofabs ram är väl byggd för att passa dessa Eller tvärtom,, Jag antar att Cobra427 är lite bredare än "orginal" , eller rättare sagt vad vet "vi" om de olika skalens utseende "bredare", andra "hjulhus" , "rundare akter" finns det nån lista om vem/vilka som tillverkar just "OrmSkal" åsikter /kunskap någon ? | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Autofab har karosser tillverkade i Sverige från och med årsskiftet. | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Kulle - 2014-11-28 13:37 Autofab har karosser tillverkade i Sverige från och med årsskiftet. Sedärja,,, Sweden kan oxå Och i Utseende är de "lika" med ??? ( Dax karsosserna) Lr är det "avgjutningar" ? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | En riktigt tillfixad kaross, och för dom riktigt hugade går det även att få den helt i kolfiber, golv, torped, innerskärmar osv. Men standard blir den i glasfiber. Planer finns också att dra igång Daytona Coupé projektet, men det behövs i så fall ett par som beställer innan för att hjälpa till och finansiera det. | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Kulle - 2014-11-28 14:19 En riktigt tillfixad kaross, och för dom riktigt hugade går det även att få den helt i kolfiber, golv, torped, innerskärmar osv. Men standard blir den i glasfiber. Planer finns också att dra igång Daytona Coupé projektet, men det behövs i så fall ett par som beställer innan för att hjälpa till och finansiera det. Kålfiber e coolt , fast lite dyrt kankse ... Speciellt med prepreg ,,, kanske lite bättre pris om man Vacumdrar epxoxyn ... Intressant Men då får Du börja snickra till ramar i Titan Grade9 isf ,,, iof inte så billigt men rätt ballt, tror att det finns färdiga sömlösa rundröt i grad 9 som skulle passa... Titan Ram med kålkaross .. | ||
| |||
Alnökungen #409 Henrik Andersson ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 80 ![]() ![]() ![]() Plats: Alnö // Sundsvall | Daytona Coupe'n - hur ser upplägget ut? Kan du ge oss mer information. Flippfront? Exempelbild ? Förutsättningar till ditt chassie ? Ungefär pris ? Är detta ett bra exempel :-) http://www.seriouswheels.com/pics-2009/r-z-0-9/2009-Shelby-Cobra-Da... | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Jag har pluggen som tillverkades för ett par år sedan för att göra verktyg till aluminiumdaytonan. Ursprunget till den som Kenny Bräck kör med nu, som alla skriver är original. Det är den inte, men tillverkad så nära originalet det går. Problemet för oss vanliga är, att den är ruggigt dyr att bygga, räkna från 2 mille, tror jag. Min tanke är att kunna bygga en Cobra Daytona Coupé för en bråkdel av kostnaden, och med ett modernt chassi under. Då kan man bygga den så att det blir en original Daytona till det yttre om man vill, eller bygga precis hur man känner för det med modern maskin osv.. Och den skall passa på mitt chassi med C4 axlar. Men det behövs ett par eldsjälar till för att göra formarna. Finns det så ligger det inte så långt borta att starta projektet! Bild nedan på Kenny Bräcks Daytona, från min plugg. Bild under bild, pluggen. ![]() (7954429678_bc24fa9ece_b.jpg) (2012-08-09 11.05.31.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | SSDD - 2014-11-28 14:49 Kulle - 2014-11-28 14:19 En riktigt tillfixad kaross, och för dom riktigt hugade går det även att få den helt i kolfiber, golv, torped, innerskärmar osv. Men standard blir den i glasfiber. Planer finns också att dra igång Daytona Coupé projektet, men det behövs i så fall ett par som beställer innan för att hjälpa till och finansiera det. Kålfiber e coolt , fast lite dyrt kankse ... Speciellt med prepreg ,,, kanske lite bättre pris om man Vacumdrar epxoxyn ... Intressant Men då får Du börja snickra till ramar i Titan Grade9 isf ,,, iof inte så billigt men rätt ballt, tror att det finns färdiga sömlösa rundröt i grad 9 som skulle passa... Titan Ram med kålkaross .. Kolfiber är dyrt, men det kommer inte i närheten av vad en aluminiumkaross kostar ändå. Och då har jag ändå sålt ett par aluminuimkarosser, så en liten marknad kan finnas? ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Alnökungen - 2014-11-28 15:00 Daytona Coupe'n - hur ser upplägget ut? Kan du ge oss mer information. Flippfront? Exempelbild ? Förutsättningar till ditt chassie ? Ungefär pris ? Är detta ett bra exempel :-) http://www.seriouswheels.com/pics-2009/r-z-0-9/2009-Shelby-Cobra-Da... Jo flippfront, såklart. Det bör passa ganska bra till mitt chassi utan att behöva ändra något större, Daytonan är något smalare än en 427, men det trollar man bort med offset på fälgarna. Ungefär pris, vet inte egentligen, men dom första som hoppar på får vara med och finansiera formen, och kommer få bästa pris. Jag behöver inte tjäna på dessa om jag inte behöver lägga ut kontanter. Födelen är att vindruta, bakruta, kåpor till lampor, intag vid sidoruta mm redan finns till denna formen, eftersom flera alu-bilar redan har byggts. Dessutom har jag redan form på golv, kardantunnel, torpedvägg mm, eftersom det är samma som till Cobran. | ||
| |||
Putte-El #382 Patrick Eliasson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Gråbo Lerum | När i tiden ligger detta om man är intressera av en Daytona? | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Hrm... Hr Kulle: Har du Nån som håller på med formbyggnad (proffs alltså) ? | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | SSDD - 2014-11-29 10:35 Hrm... Hr Kulle: Har du Nån som håller på med formbyggnad (proffs alltså) ? Ja, troligtvis en av dom bästa i Sverige. ![]() Ett företag jag har nära samarbete med redan idag, knappt 20min ifrån mig. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Putte-El - 2014-11-28 23:00 När i tiden ligger detta om man är intressera av en Daytona? När det finns några som är beredda på att beställa, körs det igång. | ||
| |||
Vena #406 Claes Nordin ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 121 ![]() Plats: Vena, Ytterby | hej, jag kan vara intresserad om karossen kan vara klar i november nästa år? Med vänlig hälsning, Claes Nordin | ||
| |||
Andska #407 Andreas Skålberg ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 71 ![]() ![]() Plats: Degerfors | Vad är det för problem med Dax | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Andska - 2015-06-30 16:12 Vad är det för problem med Dax
Tänkte du på något särskilt ? Det är väl ingen som vet riktigt vad som händer där, är det någon som har koll så kan ni ju skriva det.
| ||
| |||
Andska #407 Andreas Skålberg ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 71 ![]() ![]() Plats: Degerfors | Tänkte på första inlägget, bara undrar , skulle vilja köpa kaross ganska snart men vet inte vart bara! | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |