|
|
Regular
Inlägg: 71
  Plats: Degerfors | Hej , har nyss börjat med ett Cobra-byggge (Autofab chassi).
Tänkte använda en Lt1 från en
Corvette-96 men verkar bli lite besvärligt dels med effekten!
pratade med SFRO o enligt han jag pratade med så var man även tvungen att ha EGR?
Hur löser man det om man vill ha Sidepipes?
Lyckades slänga bort EGR-rör + Vacum solenoiden när jag städade lite skrot.
Har ni andra besiktigat med EGR?
Mvh Andreas |
|
|
|
     Plats: Jämtland | *lyssnar med intresse* Men din LT1 kan väl inte vara för stark eller? En LS1 borde vara svårare att besikta med kan jag tycka, och det verkar folk göra var och varannan dag. Var har din för HK på papperet? 300? |
|
|
|
Regular
Inlägg: 71
  Plats: Degerfors | Det är väl 300 hk i den tror jag |
|
|
|


Inlägg: 1399
       Plats: Helsingborg | Det behövs ingen EGR, katalysator eller annan avgasrening på ett amatörbygge.
Bilen skall klara CO-halt 4,5 (tror jag det är fortfarande) för att bli godkänd, och det klarar i princip alla motorer som är friska och rätt inställda.
|
|
|
|
Regular
Inlägg: 71
  Plats: Degerfors | Ok tack för svar!
Har för mig jag hört det förut , konstigt att han sa så till mig ! när jag frågade om jag kunde ta en äldre motor utan egr så frågade han lite halv-spydigt om jag skulle ha en sidventilare då ??
Då struntar jag i det får vi väl se vad som händer. |
|
|
|
 Extreme Veteran
Inlägg: 445
     Plats: Östra göinge | Varför ska vissa vara så besvärliga,min var helt fantastisk |
|
|