| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: hellre en rövare i poolen än en polare i röven.. - (Inlagt av: Man1n) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Icke cobra relaterat -> Allmänt snack | Inläggsformat |
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Lite tidigt kanske men känns som det är dags att summera denna säsongen. Startade säsongen med oljeläckage i lådan ( ny packning i vintras) men fixade till detta, blev bra men.... sen kom ett mindre oljeläckage på motorn, fixade detta, blev bra men.... kylaren började läcka, beställde ny kylare.... och så här fortsatte det med små skitsaker som man absolut inte räknade med Murphy hade mao bosatt sig i bilen ;( Sen hade vi det här med vibrationer köpte ju nya fina Image fälgar och det blev ju bra förutom att man höll på att skaka sönder när man körde! första gången så visade det sig att däcken inte satt sig vid montering/balansering så det blev ny balansering och då blev det bättre men inte bra men jag fortsatte så ett tag det var ju nya fälgar! och det ska ju funkamen mer om det senare. Tröttnade dock på detta och beställde nya däck!! fick i desperationen över vibrationerna för mig att det kunde vara detta men... med de nya däcken så fick det inte plats (suck) Lånade då tillbaka de fälgar jag sålt (tack John) och kunde köra men den vibrerade ändå... hittade då att ett bakhjulslager var kass, bytade det... blev bättre men... vibrerade fortfarande. (här avgjordes det att jag inte skulle köra CST :( ) Fortsatte letandet efter problemet och hittade en styrled som glappade, nya monterades och gjorde sen en ny hjulinställning ..... bilen blev bättre rent körmässigt (borde gjort den hjulinställningen tidigare) och fungerade bra upp till 90 ( ibland) efter 90 så kom vibrationerna tillbaka...... Tröttnade och monterade mina lånefälgar igen och bilen fungerade bra upp till 200! (avlyst bana) lämnade in mina nya fälgar och däck på Fälgfixarna i Helsingborg, fick tillbaka dessa efter 5 dagar och de suckade och sa att det var den sämsta inpassningen de sett så 4300:- senare så hade jag mina nya fälgar igen Monterade dessa i går kväll och vet väl inte om jag ska låta den stå eller om jag ska våga prova, det är väl lite så att letar man efter vibrationer så hittar man dessa mao det blir ett litet hjärnspöke. Har väl lite småjusteringar kvar på bilen men sen ska den väl funka, kontentan av detta är att när man bygger en ny bil så byt alla slitdelar allt från P ändar till hjulager så att man vet att det är en ny bil man kör allt kan väl hända men så mycket mindre chans att det händer med nya prylar. Återkommer om hur det blev om jag nu vågar kör mer i år Tack till Kulle som haft det mesta på hyllan då det behövts nya delar samt John för lån av fälgar. | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Tack Thomas för din summering. Ja fy för alla små fel.... Men berätta vad som är på G, du har ju bilen ute till försäljning. ![]() Jag kan passa på att skriva lite ja med. Hela våren och för sommaren har jag byggt pool, kul men mycket jobb om man gör allt själv förutom el-jobbet. Så Cobran har inte fått många mil i år ![]() När jag / vi dragit iväg har den ALLTID ryckt och gått på vänstra motorhalvan exakt på samma ställe 2-500 meter hemifrån, sedan när man kör sakta 20-40 km börjar den rycka och ibland stannar den, hände en gång på Birger Jarls gatan mitt i stan (Stockholm) då visade bränsletrycks mätaren 0.... hämta verktyg och trångt som fn och justera, pang så funkade den, men innan hörde jag att bränsle pumpen lät illa.... har plockat ner pumpar och pumpat ur 20 liter soppa, bytt bränslefilter och stått i, när jag hållet på och frågat andra så slog det med när PP och jag snackade en dag, det måste vara styrboxen som strular. har LS1 motor, köpte en beg, gick inte alls, hämtar en ny beg ikväll. Hämtade ny tillverkade M 16 bultar till nedre staget i bakvagnen, har haft ett 0,2 mm glapp där sedan start, så nu skall det blir 4-hjuls inställning, sedan skall jag prova på bana om det går att åka fort, nu rör den på sej som en orm. Till nästa år ska softtop, värme paket, kolla torkarna, fixa lite el, handbroms med nya separat ok dit tack Michael Gessler för tips och ritningar. Det har varit jobbigt att bygga en bil och inte få ordning på div små skit, men nu! 2015 nu kör vi. ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Jo så är det, tar alltid tid att sortera ut en bil. Angående försäljning av cobran så är väl allt till salu bara det är rätt pris och jag brukar väl få ett sånt här ryck en gång om året då planer på att bygga ngt annat kommer, denna gången var det rätt dåligt intresse (inte billig direkt) så nu är den bortplockad från Blocket och jag siktar på 2015. Och det blir nog bara lite smågrejor i vinter, siktar på insprut igen blev ju inte av i år, samt montera sidorutor och lite allmän koll men man vet aldrig vad som händer ![]() Sa någon Scotland ??? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | YES, Scotland ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | <p>Vågade mig på en längre testtur ikväll......... 18-20 grader och T-tröja åtta på kvällen i september var helt ok, hur bilen gick ..... </p><p>Funkade riktigt bra inga vibrationer och den gick riktigt bra ![]() | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Shit happends. Nya friska tag nästa år ![]() | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Hmmm, jag har inte kört en meter ännu detta året, har varit alldeles för dåligt väder. Eller så har jag inte fått ihop den ännu, kan också vara det....men, den skall testas i år i alla fall! ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Väntar med spänning ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Beg. Databox nr 2 hemma, fungerar iaf inte, hittade Anders som öppnat eget i Spånga Akracing.se bra på Corvette, han säger att strömmen ur boxen bara är av/på, blir nu en tillfällig +kabel från batteriet till pumparna! Passar på att dubbel jorda, nu ska det bli ordning på detta. | ||
| |||
Man1n #318 Mats Hanning/Norr ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 509 ![]() Plats: Gävle | Hej ! summerings dags passar bra nu..( städ o tvätt dag, frun tycker nog man skall delta..) Trist med strulet Thomas och Jonas men 2015 finns inga ursäkter.. :-) . Själv funkade grejerna faktiskt riktigt bra ca 350 mil (jag körde bara en vecka CST resterande mil fick son och brorson ordna) inte några bekymmer, om jag glömmer att den dog förra helgen, Tror soppa pumpen lamnat in så nu är det parkerat för i år. Planen i vinter är nya dack-fälgar, lack, byte instrumentbräda mätare. Alu huv, nya headers, sidepipes: Kulle !? och lite motorrums om möblering, Får jag till 25% av planen är jag nöjd.. Scotland tittar jag på och återkommer .. :-) Ha `re. Mats | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |