| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Erfarenhet gör att du känner igen misstag, när du gör dom igen... - (Inlagt av: Man1n) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Motor, Tändsystem & Drivlina | Inläggsformat |
dank #361 Dan Kjell ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 84 ![]() ![]() ![]() Plats: Bromma | Jag tror att det är någon mer än jag som kör med MSD Atomic EFI Uppgradera inte MSD Atomic EFI till version 1.2.3, versionen ger en ryckig körning. Vid acceleration med närmare 2700-3000 rpm och att man då släpper gasen lite så droppar den bränslet för en tiondels sekund vilket får hela bilen att hoppa. MSD jobbar på det... Någon som har en 1.1.3 att erbjuda ? | ||
| |||
blitzzen #287 Tomas Bengtsson/Väst ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 88 ![]() ![]() ![]() Plats: Karlstad | var ute och provade i dag det märktes väl att det inte var som det skulle (jag han redan uppdatera inan jag såg din varning om det) Har en fil som hämtades 15 april 2013 (t338v1ehe) | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag har nog nämnt ´´Vems system´´ 20 ggr. Och ingen lyssnar. Varför hålla på med det där? | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 84 ![]() ![]() ![]() Plats: Bromma | Vems ? Inte min i alla fall.. Tror inte att något system är immunt från fel i det underliggande systemet... Jag har inte kört något med Vems men det ser ut som om det är rätt knepigt att hitta rätt i den djungeln av delar | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 84 ![]() ![]() ![]() Plats: Bromma | @blitzzen: har du försökt att ladda föregående version? Är det ens möjligt? | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 88 ![]() ![]() ![]() Plats: Karlstad | Det går att fabriks återställa systemet i hand enheten så det borde gå men har ej provat | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | dank - 2014-08-11 20:22 Vems ? Inte min i alla fall.. Tror inte att något system är immunt från fel i det underliggande systemet... Jag har inte kört något med Vems men det ser ut som om det är rätt knepigt att hitta rätt i den djungeln av delar Är nog inge fel på MSD? Men "Vems" är jäkligt stabilt och inte alls så krångligt som man kanske kan tro. Är lite jobb att sätta upp grunderna om man inte gjort det tidigare. Hoppas du får ordning på grejerna. Lycka till! | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 88 ![]() ![]() ![]() Plats: Karlstad | Ny uppdatering msd atomic Ska provas i morgon ifall det är bättre UPDATED: 09-25-14 Version numbers below. - Display setup - Firmware versions - Dash – 2.0.7 - EFI – 1.2.3 - P.M. – 1.0.9 | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 84 ![]() ![]() ![]() Plats: Bromma | Vänta någon dag eller så... v1.2.3 är samma som juniversionen. Något har gått snett med websidan. | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 84 ![]() ![]() ![]() Plats: Bromma | kolla igen, det borde vara 1.2.10 för ECU | ||
| |||
#443 Johan Johan Gajmark ![]() |
| ||
Member Inlägg: 7 Plats: Tygelsjö | Väcker en gammal tråd.. Löste nyare firmware problemen med beskrivit? Sitter med gammal version som behöver uppdateras. (dock går maskin som den ska) Tror inte man kan rulla tillbaka till gammal version.. Anledning till att jag behöver uppgradera är att jag jag har en ny display med nyare FW än i ECUn (gammla display kass) | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 84 ![]() ![]() ![]() Plats: Bromma | Jadå, 1.2.10 löste problemet. Det enda underliga som jag möjligen kan misstänka är att bensinförbrukningen gick upp 10-15%... Det är inga kända problem med den releasen vad jag har läst på Atomic-forumet. | ||
| |||
#443 Johan Johan Gajmark ![]() |
| ||
Member Inlägg: 7 Plats: Tygelsjö | OK tack för info. Ska testa att uppgradera när jag fått den nya displayen. Det är första gången jag uppdatere den så det ska bli spännande om de gammla parametrarna funkar med ny FW Normal körning hamnar jag omkring 1.5 liter/mil, (+ 10-15 % är ok för mig om grejjerna går som de ska.) | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |