| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Bästa sättet att bli kvitt en frestelse, är att falla för den... Citat av Oscar Wilde. - (Inlagt av: Putte-El) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Icke cobra relaterat -> Allmänt snack | Inläggsformat |
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Som troligen flera av er vet har DJ Sports cars (som tillverkar DAX karosserna+en del tillbehör) haft en hel del problem att hålla firman flytande det senaste åren. Detta har nu lett till att dom satt sig i någon form av engelsk rekonstruktion/konkurs..Vilket har lett till att förskottsbetalade orders som lagts direkt på dom ej kommer att levereras. Detta påverkar dock ej beställningar lagda på mig, Autofab AB. Det finns flera på detta forum som drabbats av detta så därför lägger jag ut denna info. Företaget har nu "omformats" med nytt namn och även tillskott på nya ägare. Dom heter nu Dax Sports Cars Ltd. Det finns lite att läsa runt detta på UK Cobra forum: http://www.cobraclub.com/forum/snake-watch-industry-news/51977-dax-... | ||
| |||
Azze #388/Hans Gustavsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | För min del höll det på att kosta mig 10000kr....Jag förskottsbetalade en soft top som aldrig blev levererad...efter 100 tals mail och telefonsamtal lyckades jag dock få loss delar till ett värde som funkade som lite plåster på såret...Men sensmoralen är att iakttaga försiktighet i förskottsbetalningar mot företag långt borta.. ![]() | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Det verkar som alla engelska bolag/firmor tar förskott och det fungerar för det mesta. Ang Dax så verkar deras EBay sida fungerat utan problem, handlade där samma vecka som de gick i kk och fick prylarna efter 4 dagar! Beställde även sidorutor till min softtop i september förra året och fick dessa i torsdags!!! dock ingen förskotts betalning på detta så jag hade kanske tur. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Jo dom kör vidare som innan, dom som blir drabbade är dom har köpt av Dj Sportscars direkt innan dom gick omkull. Ingen som köpt av mig direkt blir drabbade, bara DJ Sportscars kunder som betalat in i förskott. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Så här ser det ut nu i DAX lokaler. (evanta.png) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
Azze #388/Hans Gustavsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | Tror du det blir färdigbyggda Evanta 427 som kommer att försöka krängas ut genom dessa dörrar tillsammans med DB kopiorna?....eller växer Autofab kanske? ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Vet inte om dom slutat helt med Cobra, men det verkar som att Simon och hela gänget från DAX jobbar för Evanta motors nu. Så jag förmodar att det blir mindre tid för Cobra i alla fall, Dax Rush såldes hela konceptet med jiggar, formar mm. En bild hur det såg ut innan, med DJ Sportscars DAX skyltning, sist jag var där. (min bil täcker det mesta men hittade ingen bättre bild lite snabbt) ![]() Tittar man på Evanta Motors hemsida så är Simon VD, http://www.evanta.co.uk/team.html#all (dax2.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
Putte-El #382 Patrick Eliasson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Gråbo Lerum | Är Det någon som pratat med Simon på Dax det senaste? Har försökt sedan augusti med mail och telefon men han lyckas aldrig vara inne när nån svarar. Mvh Putte Redigerat av Putte-El 2014-11-03 18:12 | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Prova att kontakta Evanta Motors, dax har stängt ner sin hemsida (kanske bara tillfälligt eller något annat strul?) så den vägen är nog stängd. http://www.daxcars.co.uk/ (Sk��rmdump 2014-11-03 20.31.12.png) (evanta1.png) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |