|
|
 Veteran
  Plats: Malmö | Hur mycket avstånd tror ni behövs mellan kaross och sidepipes, vi har nog monterat våra lite för nära, typ bara 15mm. Glasfibern klarar sig nog men inte lacken antar jag, någon åsikt? |
|
|
|
Veteran
   Plats: Uppsala | Har inte mer än 12-15mm mellan kaross och kolektorrören kanske 15-20 mm mellan ljuddämparen och karrosen och det är inga problem med lacken. |
|
|
|
 Veteran
  Plats: Malmö | OK, då kanske det kan vara som det är då, märkte dock när vi provstartade motorn att de första 20cm av själva sidpipsen blev ganska varma. |
|
|
|
 Extreme Veteran
    Plats: Göteborgsområdet | Kan lova att HELA pipan kommer bli VÄLDIGT varm, men luft leder ju inte värme så bra som tur är. |
|
|
|
Regular
   Plats: v vram tollarp | Någon som vet någon bra massa man kan lägga på under skärmar och andra ställen som ljuddämpar och skyddar mot stenskott,gärna något man kan lägga på med pensel eller spackel. |
|
|
|
 Veteran
  Plats: Lerberget. / demonterar | Wurt har bra grejor att spruta på. Jag har själv lagt på 3-4 mm med body spruta |
|
|
|
 Extreme Veteran
    Plats: Göteborgsområdet | Jag har flera lager med penslad tjock body, funkat bra hittils.
Thomas här på forumet använde någon självhäftande matta till sin förra Cobra tror det funkade med. |
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Biltema har massor av olika typer, jag har sprayat i flera lager, funkar kanon. |
|
|