| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Gör det, men gör det rätt. - (Inlagt av: Vortex) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Allmänna frågor | Inläggsformat |
Swegoofy![]() |
| ||
Jag har i tankarna att bygga en Cobra. Vilken Corvette är smartast att köpa som donatorbil? Motor,vxllåda,bakaxel,upphängningar,bromsar. Det ska vara en manuell låda. Behöver man en motor som ger en låg maxeffekt att besiktiga med eller ska den bara ha låg effekt på papper? Bästa för mig hade varit att köpa corvetten och testa det maskinella ett tag för att sedan använda allt efter renovering av pinalerna.... Tacksam för tips om vilken årsmodell,motor och vxllåda som blir bäst. Kan tänka mig att min färdiga Cobra ska ha runt 350hk...för att göra frugan nöjd... ![]() | |||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Köp lösa delar, tror det blir samma peng o du slipper allt besvär . | ||
| |||
olastorp #333 Patrik Svensson/Syd ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 445 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Östra göinge | Frågan är vilket chassi du har tänk köpa. Kulles behöver en corvette C4 från 84-93 har jag för mig. | ||
| |||
Swegoofy![]() |
| ||
Kulle har jag väl bara några mil bort så det lutar åt hans skapelse när det är dags för chassi och karossinköp. | |||
| |||
Putte-El #382 Patrick Eliasson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Gråbo Lerum | Hej roligt med nya som jag. C4 är fram till 96. Jag kan bara prata varmt om Autofab och Kulle så kör på det vet jag. Jag har precis börjat bygga och att köpa en donator Corvette C4 är kanske inte helt fel men de ligger på ca 70 000 kr och uppåt. Om du har lite tur och is i magen så kan du köpa fram och bakvagn för 10 000 - 20 000 kr lägg sedan på nya bussningar och bromsbelägg mm med kanske 3000 - 5000 kr. Har du då lite tur i dina inköp så har du ca 50 000 kr kvar till motorn. Om man nu jämnför med en donator bil, som inte är krockad eller så. Detta var bara min synvinkel på det hela, andra kan ju ha helt olika synvinklar på detta. Mvh Putte | ||
| |||
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Om du inte redan har varit och hälsat på hos Kulle så ska du absolut göra det. Särskilt om det ligger nära där du bor. Om du lägger in din bostadsort i din profil så underlättar det sådana här diskussioner. | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Hur går det för dej Blommen? Blir det något åka nästa CST | ||
| |||
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Jo, det går bra för mig! ![]() | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |