|
|
Regular
   Plats: v vram tollarp | I dag fick jag ett brev från Transportstyrelsen som förbryllar mig en del,där dom tillkänngör att min ansökan om enskilt godkännande avslås,men att beslutet går att överklaga till Förvaltningsrätten inom tre veckor.
Detta efter att fullgjort bes 2012-05-16 med alla de intyg som krävs för detta,och med godkännande på alla punkter,har fått regbevis nummerskyltar och kört ca 200 mil under gångna året och betalt in skatt.
Någon som varit merd om samma sak och vad skall göras.
Ringde och pratade med SFRO bes man Landberg som inte heller förstod vad som menades. |
|
|
|

Plats: Förslöv // status: kör | Låter väldigt konstigt, ring till TS och hör vad de menar. |
|
|
|
 Extreme Veteran
 Plats: Hofors // Status: Väntar på våren. | Du får nog ringa Transportstyrelsen och kolla, det måste vara något fel. Om man läser på deras hemsida så ska beslutet tas direkt vid prövningstillfället.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Enskilt-godkannande/ |
|
|
|

Plats: Helsingborg | Jag har också fått samma lapp, weird! |
|
|
|
Regular
   Plats: Gäst SFRO | Mycket märkligt. SFRO träffar TS i mitten av nästa vecka, vi skulle gärna ha info i ärendet till dess. Om ni har möjlighet att maila en scan eller foto på besluten till mig, ulander@sfro.com, så kan vi försöka forska i saken.
/Gustaf |
|
|
|

Plats: Helsingborg | Jo jag fixar en pdf-fil till dig. |
|
|
|
Regular
   Plats: v vram tollarp | Framkom det något vid SFROs träff med TS angånde utskicken med enskiltt godkännande den gångna veckan.
Har själv varit i kontakt med den besiktningsman på carspect som gjorde sjäva regbes,och han har fått flera liknande frågor, men menar att man kan låta det bero med att överklaga beslutet. |
|
|
|
Regular
   Plats: Gäst SFRO | Jag var inte med själv men det muntliga besked är att "det är inget att bry sig om". Jag väntar på något skriftligt, men tydligen är det bara nåt formellt eftersom man varit långsam med handläggningen på TS. Men vi behöver ju veta om man ska göra något som kund...
Gustaf |
|
|