| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Tänk på att dom tår du trampar på idag kanske sitter ihop med den röv du måste kyssa imorgon. - (Inlagt av: Micke Ån) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Allmänna frågor | Inläggsformat |
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Nu sticker jag ut hakan...... Lånat en ESAB mini Compact 125 av broder. Men hur jag än ändrar inställningen på gasen,trådmatning coh styrka så blr det bara skit. ![]() ![]() ![]() Se bilder, vill ha tips, vad är eller gör jag för fel. ![]() När jag byggde lånade jag Kempi MIG av andra brodern. (pl��t.50.jpg) (mig.50.jpg) (Esab.50.jpg) (l��ge .50.jpg) (Mison .50.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Börja med att:
(212080-jpg.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Jag kontaktröret såg ut som skit, skall även skaffa svetsspray och skydda. Skall även kolla så inte slangen läcker. Fler tips. | ||
| |||
bojan@ #340 Peter Jennebo/Öst ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1774 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: LINDESBERG | Är det samma som till miggy får du göra egna (göra om), grannen säljer färdigsvarvade. http://www.blocket.se/orebro/Miggy_munstycken_44117520.htm?ca=8&w=1... | ||
| |||
Vortex #302 Ralf Wrangö/Sthlm ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 132 ![]() ![]() Plats: Ekerö, SFRO1 check. | Jonas du kan komma hit och använda min TIG om du vill. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Jonas H - 2013-01-11 15:18 Jag kontaktröret såg ut som skit, skall även skaffa svetsspray och skydda. Skall även kolla så inte slangen läcker. Fler tips. Kontaktröret är viktigt! Byta detta först, ett dåligt kontaktrör gör att svetsen blir skit, brukar göra underverk. Jag bytar säkert en 50st om året. | ||
| |||
Azze #388/Hans Gustavsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | Jag har själv en stenålders enfas mini MIG som funkade klart tvivelaktigt... Men efter att jag fixat en liten specialskarvdosa så att jag idag kör den på 16amp säkring i stället för 10amp blev det en helt ny svets ![]() | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Det är ju jättesvårt att säja när man inte vet hur dålig/Bra du är att svetsa. Men jag tycker det såg bra ut Jonas. Kanske att du ska försöka röra lite på kroppen när du svetsar? Alternativet är väl att anmäla din bror för ärekräkning? Men i själva munstycket hittar du nog inte problemet en fredagskväll? | ||
| |||
klingan75![]() |
| ||
Jag tycker det ser ut som det är gasen som strular. Blir bara kattskit utan gas även om det är bra inställt. Enkelt att kolla - bara att trycka på handtaget och lyssna om det kommer någon gas. | |||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Som Klingan skrev. Jonas. Lyssna till ditt hjärta och vad just du vill med livet. Det är det viktigaste. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Nu har jag nytt kontaktrör o rengjort hylsan. Blev bättre men inte bra! blir en ofta bara en ljusbåge och tråden blir en klump som fastnar på det lilla kontaktröret. Nått tips? | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Jonas H - 2013-01-16 09:05 Nu har jag nytt kontaktrör o rengjort hylsan. Blev bättre men inte bra! blir en ofta bara en ljusbåge och tråden blir en klump som fastnar på det lilla kontaktröret. Nått tips? Håller du inte för långt ifrån då? Laborera med avståndet, om du nu gjort allt det andra. Tycker också det ser ut att vara gasen... Även om det pyser -öka flödet? | ||
| |||
Benny2![]() |
| ||
Hej Har du provat att ändra förhållandet mellan ström och trådmatning? På bilden har du Max ström och relativt låg trådmatning. Prova att öka trådmatningen eller sänka strömmen. | |||
| |||
therealpinto Gustaf Ulander ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 80 ![]() ![]() ![]() Plats: Gäst SFRO | När jag svetsar med min Mini Compact så har jag låg trådmatning, jag hade svårt att hitta rätt i början. Men det handlar om 2-3 nånstans på matningen även med strömstyrka 3-4. Men jag hade till att börja med problem med att "fjädern" som styr tråden inne i handtaget/munstycket var kass, så tråden kärvade. Kolla också det, att tråden löper lätt och fint. /Gustaf | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Jag har provat med olika avstånd på handtaget, för nära och tråden bränner fast i kontaktröret. olika trådmatning 3-4 funkar bäst olika strömstyrka 4 funkar bäst Det blir ofta bara en ljusbåge! Ibland funkar det hyffsat. Åker till broder och kör Kempi istället. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Hur gick det då?! | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Hejhopp, glömde det viktigaste att meddela er, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() När jag höll på o städa i garaget så flyttade jag på eländet då gled jord skruven/tvingen i golvet och då lossnade skiten, den hängde bara ihop med gummiskyddet, jag testade då direkt efter att fixat det och tadah! då flöt det på som bara den. ![]() Tips är att prov dra jordningen. ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | ![]() | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |