| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: cabriolet är otäckt |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Kaross och Exteriör | Inläggsformat |
Matsan Mats Jakobsson ![]() |
| ||
Member Inlägg: 8 | Hej hej. Cobra karossen om man ser den från sidan är ju bra mycket högre bak än fram. Jag stör mig nåt fruktansvärt på det varje gång jag ser den bakifrån och skäms nästan när jag är ute och åker. Har funderat på någon diskret difusor eller nån snygg "kjol" eller "läpp" eller vad man ska säga. Man kan ju inte sänka den bak heller för då kommer däcket ta i eller hamna ovanför skärmkanten och det gillar jag inte. Fast allra helst ett par 15" breda däck med det blir mycket att bygga om. Nån som har nån sjysst lösning som ni kan bjuda på, det vore guld. | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Hmm, jag tycker min är nästan snyggast bakifrån.... inte så hög heller. ![]() Har du någon bild på din så kan vi komma med input?! ![]() (Autofab33 224.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
Micke Ån #293 Micke Ån/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1593 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Bällstaberg | Matsan - 2013-01-09 15:04 Hej hej. Cobra karossen om man ser den från sidan är ju bra mycket högre bak än fram. Jag stör mig nåt fruktansvärt på det varje gång jag ser den bakifrån och skäms nästan när jag är ute och åker. Har funderat på någon diskret difusor eller nån snygg "kjol" eller "läpp" eller vad man ska säga. Man kan ju inte sänka den bak heller för då kommer däcket ta i eller hamna ovanför skärmkanten och det gillar jag inte. Fast allra helst ett par 15" breda däck med det blir mycket att bygga om. Nån som har nån sjysst lösning som ni kan bjuda på, det vore guld. Har du nån bild på skrället? (Bilen alltså) ![]() Redigerat av Micke Ån 2013-01-09 17:46 | ||
| |||
Ricky #309 Ricky Erlandsson/Syd ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 134 ![]() ![]() Plats: Lerberget. / demonterar | Samma som Kulles liten o låg Tycker ser ok ut! Så in med en bild ! Då kan vi kolla... | ||
| |||
| ||
Member Inlägg: 8 | Jag ska försöka fixa. Den står inmosad i ett litet garage. | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Om bjuder in oss på ett garage besök, då skall du få många galna förslag. Vart bor du? | ||
| |||
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Det är viktigt att den ser bra ut bakifrån. Det är ju bakändan som folk ser mest! ![]() | ||
| |||
| ||
Member Inlägg: 8 | Jag bor i Järfälla men har tyvärr inget trevligt garage för besök 35 kvm utan värme än så länge burr | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Några bilder på Cobran du menar, eller är det Cobror överlag som du inte gillar!? ![]() | ||
| |||
JockeE #326 Joakim Engström/Sthlm ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 156 ![]() ![]() ![]() Plats: Vendelsö | Håller med Kulle. Cobran ser ju skönast ut bakifrån. ![]() (Cobran-2 .jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Håller me Jocke, grymt fet. ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
Matthias #244 Matthias Winald/norr ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 560 ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala, Jobbar som fan... | Matsan - 2013-01-09 15:04 Hej hej. Cobra karossen om man ser den från sidan är ju bra mycket högre bak än fram. Jag stör mig nåt fruktansvärt på det varje gång jag ser den bakifrån och skäms nästan när jag är ute och åker. Har funderat på någon diskret difusor eller nån snygg "kjol" eller "läpp" eller vad man ska säga. Man kan ju inte sänka den bak heller för då kommer däcket ta i eller hamna ovanför skärmkanten och det gillar jag inte. Fast allra helst ett par 15" breda däck med det blir mycket att bygga om. Nån som har nån sjysst lösning som ni kan bjuda på, det vore guld. Om du nu stör dig så fruktansvärt att du nästan skäms.... Borde du inte då välja en bil som du kan åka i med huvudet högt..? Själv tycker jag och har alltid tyckt att Cobran är en av dom absolut vackraste bilarna. | ||
| |||
Gold #366 Niclas och Richard Nirvin ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 209 ![]() ![]() Plats: Malmö | Håller med, Cobran är ju bland de snyggaste bilar ever, kanske den snyggaste, och ballaste, den är ju snygg i alla vinklar. | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Matsan- Är du säker på att du inte glömt hissa ner från domkraften? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Så här ser min ut bakifrån (Cobra f��r airbrusch Mindre.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 560 ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala, Jobbar som fan... | Patteponken - 2013-01-11 23:02 Så här ser min ut bakifrån Sweet.... ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1593 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Bällstaberg | Patteponken - 2013-01-11 23:02 Så här ser min ut bakifrån Det där är fram Pp, bak är andra sidan.... | ||
| |||
| ||
Member Inlägg: 8 | [IMG]http://i106.photobucket.com/albums/m241/mats_j/cobra-marano-il-075rear_zps5aadd12d.jpg[/IMG] [IMG]http://i106.photobucket.com/albums/m241/mats_j/2006-Weinbeck-Cobra-Rear-1024x768_zpsc57c3085.jpg[/IMG] Jag kan tyvärr inte ta någon bild på min, det är helt enkelt för trångt och för mycket meck att köra ut den. Jag hittade 2 bilder på google. Bild nr 1 visar tydligt att karossen är högst längst bak. Bild nr 2 visar rakt bakifrån (inte många som fotar så) fast tänk att jag har ingen tank eller bakaxel som syns, dom prylarna sitter högre upp. Så det ända man ser är ett helt platt underrede om man sitter i en bil längre bak, kommer man nära så syns det givetvis inte. Det tycker jag inte ser så bra ut så det var därför jag undrade om det fanns någon som har satt nån läpp där eller så, men jag ser ju nu att dom flesta har en tank där och då ser den ju genast mycket lägre och fetare ut (cobra-marano-il-075rear.jpg) (2006-Weinbeck-Cobra-Rear-1024x768.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 560 ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala, Jobbar som fan... | Matsan - 2013-01-13 23:04 [IMG]http://i106.photobucket.com/albums/m241/mats_j/cobra-marano-il-075rear_zps5aadd12d.jpg[/IMG] [IMG]http://i106.photobucket.com/albums/m241/mats_j/2006-Weinbeck-Cobra-Rear-1024x768_zpsc57c3085.jpg[/IMG] Jag kan tyvärr inte ta någon bild på min, det är helt enkelt för trångt och för mycket meck att köra ut den. Jag hittade 2 bilder på google. Bild nr 1 visar tydligt att karossen är högst längst bak. Bild nr 2 visar rakt bakifrån (inte många som fotar så) fast tänk att jag har ingen tank eller bakaxel som syns, dom prylarna sitter högre upp. Så det ända man ser är ett helt platt underrede om man sitter i en bil längre bak, kommer man nära så syns det givetvis inte. Det tycker jag inte ser så bra ut så det var därför jag undrade om det fanns någon som har satt nån läpp där eller så, men jag ser ju nu att dom flesta har en tank där och då ser den ju genast mycket lägre och fetare ut Det var ju inte dom helt bästa cobrabilderna, det är ju jeepstuk på bägge två... | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Kan ju hålla med om att vissa tillverkare har fått till lite konstigt stuk på bakpartiet, FFR ser väl inte helt rätt ut (tror dock att de fixat detta nu) den undre bilen är väl Weinecks och det är väldigt mycket tysk stuk på deras bilar. Nu vet vi ju inte vilket fabrikat av kaross som du har och därför är det svårt att veta vad du ska göra, men om du har en kaross som i vissa fall kan tyckas vara fel så är det inte så lätt att åtgärda detta, sänkning av bilen kan ju vara ett alternativ plocka bort eller sänka kofångaren ett annat. Karosser typ Autofab eller Ölands är ju rätt låga redan och det skiljer som sagt väldigt mycket på de olika fabrikaten men att säga att en Cobra är så ful att du skäms att köra den !! ja då har du kanske valt fel biltyp. Och du måste väl ha någon bild på din bil låter otroligt att äga en Cobra och inte ha en enda bild på den. Thomas (IMG_3071.jpg) (fsfs.JPG) (13.December (2).jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Hittade några biler på Matsans Cobra, inte jättebra bild snett bakifrån, men ser väl inte jättehög ut? Vad är det för kaross, Roadster Bil? (DSC00447Small.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
222219 #236 Mikael Nilsson/norr ![]() |
| ||
![]() Extreme Veteran Inlägg: 503 ![]() Plats: Hofors // Status: Väntar på våren. | Det ser ut som en Roadster, att den skulle vara hög i häcken är inget jag tänkt på (får gå ner och kolla) det finns dom som är mycket värre tex. FFR. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Nu har jag bara bilder från jobb datan på min Ölands Cobra. Dom är inte byggda som FFR som har Mustang bakvagn med bakåt stag. 1. måla allt svart så syns det mindre. 2. bygg i plåt eller plast en underdel som sitter under karossen och är rundad på sidorna och döljer stagen o tanken, måla i nån svart body färd så trollar du bort det. | ||
| |||
Goofy #358 Mikael Gustavsson/väst ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 401 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Göteborgsområdet | Min är ganska mullig över höfterna och det ska ju änna vara så på en Cobra,i alla fall på en 427:a. Det är ju även ett klart + om det fyller ut hjulhusen med fläskiga däck (i mitt fall 15 tum med 295:or) Då ser det ju ut som det behövs plats. Här kommer några bilder på min som har kaross av fabrikat Proffs. (DSC00688.JPG) (Cobra 2012-12-28 016.JPG) (Cobra 2012-12-28 010(2).jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
aron #8 Anders Aronson/Syd ![]() |
| ||
Member Inlägg: 14 Plats: Svängsta | Ful bakifrån? Inte speciellt va?
Anders | ||
| |||
aron #8 Anders Aronson/Syd ![]() |
| ||
Member Inlägg: 14 Plats: Svängsta | Bilden kom ju inte med i ovan inlägg! Anders (DSC_3654p.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Vilken snygging oauw ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1593 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Bällstaberg | aron - 2013-01-18 13:40 Bilden kom ju inte med i ovan inlägg! Anders Jag tror inte på att hon är ful bakifrån!!!! | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Hon är nog snygg bakifrån oxå!!!! Frugan Anders? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Jag tyckrte den så ganska låg ut bakifrån. men ,som sagt allt är relativt.. Ungefär som barnfattigdom i Svedala. Det jag tyckte var enorm fult på bilen å andra sidan var bågarna!!?? Där ska du nog lägga krutet i första hand? | ||
| |||
| ||
Member Inlägg: 8 | Patteponken. Ta det lungt nu, jag tycker att MIN bil är ful. Men den är långt ifrån klar. Det finns en anledning till att jag valde en Cobra från första början. Jag tror det är samma anledning som alla andra. Men ja det är den vita olackade. Bilden är ju tagen stående så där ser man inte det jag menar men skit samma jag får hitta på nåt. Jag vet faktiskt inta vad det är för fabrikat på karossen men jag tror den kan heta pilgrim. | ||
| |||
Goofy #358 Mikael Gustavsson/väst ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 401 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Göteborgsområdet | Bygg dit en fejkad bensintank och några fejkade stag undertill så är saken biff. Inget platt underrede. | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Vaffan? Jag trodde att man eftersträvade ett platt underrede??? Man får väl hoppas att dom stora pojkarna på rejsa aldrig ser den här tråden för då skrattar dom väl ihjäl sig åt fjolligheterna. Snart kommer det väl någon dåre och föreslår ballongdäck också? Vill man vara fin så får man lida pin som det heter. | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | En bromsskärm och ett par wheelie-bars vore väl ändå lite manligare? Om det är det som är problemet? ![]() | ||
| |||
Man1n #318 Mats Hanning/Norr ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 509 ![]() Plats: Gävle | Fin ful får diskuteras när man ser det live.. FRÅGAN som gäller är vem är damen !? | ||
| |||
klingan75![]() |
| ||
Man1n - 2013-01-25 08:45 Fin ful får diskuteras när man ser det live.. FRÅGAN som gäller är vem är damen !? +1 | |||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |