|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Här kommer lite info, på begäran av Matthias.
Avstånd mellan axlarna 43,5 cm. fö se foto. har även bilder på ombyggnad av motor till kortare slag.
Redigerat av Jonas H 2012-04-26 21:30
(Torkare...50..jpg)
(Torkare.50...jpg)
(Torkar motor.50.JPG)
Bifogad fil ----------------
Torkare...50..jpg (37KB - 68 nerladdningar)
Torkare.50...jpg (36KB - 68 nerladdningar)
Torkar motor.50.JPG (25KB - 66 nerladdningar)
|
|
|
|
Extreme Veteran
       Plats: Ekerö | Kan du berätta lite mer, vilken saab kommer motorn ifrån etc. Skulle gjärna vilja få lite tips på en billig lösning.
MVH
Lasse |
|
|
|
Expert
    Plats: Herrängen Stockholm | Googla lite på lucas wiper så får du all infi du vill ha. Det är sammamotor. |
|
|
|
Expert
    Plats: Herrängen Stockholm | Sitter i en jävla massa bilar förresten, men enklast är att beställa nytt från s-v-c.co.uk Det finns nämligen en massa olika varianter som kan ställa till det. Ska du ha originaltrogna torkare från england så passar inte sabs prylar. Fråga inte hur jag vet
Men varje lös detalj är utbytbar!
|
|
|
|
Regular
   Plats: v vram tollarp | Det funkar med saab 99 motor,men man måste ändra slaglängden och korta torkararmarna en del pyssel men kan löna sig om man vill ha en billig lösning,finns en hel del bilder upplagda i forumet kommer ej ihåg var men jag hittade en del info när jag gjorde det. |
|
|
|
Extreme Veteran
   Plats: Uppsala, Jobbar som fan... | Jonas H - 2012-04-26 21:25
Här kommer lite info, på begäran av Matthias.
Avstånd mellan axlarna 43,5 cm. fö se foto. har även bilder på ombyggnad av motor till kortare slag.
Tack Jonas! du e en sann crocsvän.
Men jag dyker nog förbi dig på söndag ändå...
Redigerat av Matthias 2012-04-28 09:42
|
|
|
|
| Jag har införskaffat en torkar mekanism från en saab 90 som jag kommer att försöka modda. Jag har för mig att den är samma som 99ans. Jag är inte där än men info.n är av största intresse. 
Redigerat av Görgen 2012-05-02 13:01
|
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Borde vara lika, men kolla på bilderna ovan. |
|
|