|
|
 Veteran
    Plats: Arboga | Hej
Jag håller på att återställa skuffgolvet i min DAX-kaross och behöver lite måttuppgifter så att jag sedan kan montera en "kulle/Dax-tank"
Dvs var sitter skuffgolvet på en orginalkaross och hur långt in hamnar den spegelvända delen som ni sågar bort och vänder för att det skall funka på ett autofabchassi?
Jag har provmonterat mitt nya golv och får 37cm från överkanten på karossen ner till golvet. Är det för lågt? Sedan vore det också bra om jag kunde få måttet från luckkanten (där låset sitter) till vecket på den spegelvända biten.
Finns det någon fördel att ändra placeringen av golvet? Höja golvet i fram eller bakkant för att få bättre plats för tanken?
Se bilden i mitt album
http://www.crocs.nu/forum2/photos/get-photo.asp?photoid=7198
/Hasse
(20120213666_2.jpg)
Bifogad fil ----------------
20120213666_2.jpg (79KB - 71 nerladdningar)
|
|
|
|
 Veteran
    Plats: Lilla Edet Förbrukar bensin | Enklast är väl att köpa tanken och sedan testa dig fram. Kan kolla mina mått när jag kommer hem.
Fråga, varför har du tagit bort golvet från början? |
|
|
|
 Veteran
    Plats: Arboga | Delar av mitt projekt har ju levt ett tidigare liv som elbil under en kortare period så i skuffen satt en hel hög batterier....
Jag bygger också mitt projekt från "två håll samtidigt", dvs jag försöker fixa så mycket som möjligt på karossen medans den fortfarande hänger i taket i garaget. Och därför är målet att bla fixa alla plastjobb, elsystem mm innan chassi och kaross får möta varandra igen  |
|
|
|
Expert
        Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | För att vara helt säker, fick min kaross möte chassiet 50-100 gånger. |
|
|
|
 Extreme Veteran
     Plats: Östra göinge | På en dax kaross är det 40 cm om du håller tumstocken likadant. Måttet ut från ryggstödsväggen är cirka 45 cm |
|
|
|
 Veteran
    Plats: Arboga | Jag bugar och bockar!...Då är det bara att dyka ner i gasmasken:( ...Synd bara att ingen uppfunnit den lukt och kladdfria styrenplasten ännu:)... |
|
|
|
 Veteran
    Plats: Lilla Edet Förbrukar bensin | min är 37 från ryggstödet och 40 från golvet. och upp till taket på bagaget.
|
|
|