|
|

Plats: Helsingborg | Den 3:e september är det dags för Muscle Cars on Track på Ring Knutstorp!
Det blir allt från bankörning och bromsbänk till utställningsområde med klubbparkering.
Rickard Rydell kommer finnas på plats för att dela med sig av sina körerfarenheter.
Se bifogad pdf-fil för mer info...
Bifogad fil ----------------
Muscle Cars on Track.pdf (217KB - 112 nerladdningar)
|
|
|
|
| Hej Kulle, det låter kul. Då ska jag ta mig dit. Har du själv någon bil som du ska köra där med. Ska man boka något i förväg? |
|
|
|

Plats: Förslöv // status: kör | Kul att du kommer, förra året så var det ingen föranmälning men kolla hemsidan för säkerhets skull.
Jag kommer också att vara med på lördag, hoppas att jag får de nya bakdäck tills dess samt att jag lyckas justera till kopplingen så att den inte slirar mer  |
|
|
|
| Det var kul som fan. Har aldrig kört så fort tidigare på krokig bana. Släppte lite för lätt, trots att jag försökte få dom gamla däcken att bli varma och mjuka. Snurrade aldrig runt men åkte alldeles för brett många gånger. Inte hjälpte det när jag skulle motorbromsa innan kurvor, när kopplingen blev nere emellanåt. Sen for den upp utan förvarning och orsakade bakhjulssläpp. Det gick inte att ljuddämpa så mycket som jag hade gjort, dom 4 rören på vänster sida måste varit glödgade och krupit ut från sidepipen, tryck större hål i glasfibern och ligger an mot ramen nu. Jag får väl köra den het igen och dra rätt rören med hjälp spännband och ett träd och dra dom tillbaks igen. Motorn gick inte bra på knutstorp och felet var att kammen ska vara 4 grader plus, nu går den jämt och utan hackande. |
|
|