| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Bättre med en ratt i en Taunus, än en tratt i anus! - (Inlagt av: dan.carlsson) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Träffar -> Avdelning Stockholm | Inläggsformat |
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Jag har lagt in träffarna vid Ulva Kvarn i kalendern Träffarna är varje Tisdag från 24/5 till 6/9. Officiellt från kl. 18 till kl. 21. Men, är det riktigt fint väder bör man vara där betydligt tidigare om man vill vara säker på att få plats. Det finns ett fik så man kan ta en kaffe och macka eller kaka. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Igår (24/5) var det premiär i Ulva. Vädret såg under dagen lite skakigt ut. Men, framåt kvällen blev det riktigt bra med bara några vita molntussar på en annars klarblå himmel. Temperaturen hade nog även den varit OK om det inte hade blåst rejält. Tog en fika med macka och fick i princip försöka hålla i allt så det inte skulle blåsa bort. Det var inte heller så många bilar den här gången och inga Cobror. Jag är nog lite bortskämd av all uppmärksamhet jag brukar få när jag åker Cobra. Nu var den P1800 bredvid min banräser tydligen mycket mer intressant. (IMG_1769b.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
Micke B #215 Michael Blidén/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 990 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Södra Stockholm | Ja, det va en snygg P1800! ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Den skulle ju passa in i stallet vad gäller färgen. Fast om jag någon gång ska skaffa en P1800 så vill jag nog helst ha en klassisk vit. ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Ännu en Ulva-träff (#2) avklarad. Strålande väder och mycket folk! Peter Sonesson höll ställningarna med sin Cobra. Den har fått nya vita side pipes till den här säsongen. Efter ett tag kom Johan Helenius glidande i en av sina Maseratis. Nämligen en Ghibli. Johan Helenius äger Competition Motors och är proffs på att renovera bilar såsom Maseratin. Han är en av de bästa i landet, troligen den bäste. Så skicket på bilen är förmodligen bättre än när den var ny. Den uppträdde nyligen i TV i Grand Turismo där Tom Bertling fick provköra den. Normalt får ingen annan en besiktningsmannen på SBP provköra Johans bilar. Jag kunde konstatera att TV inte gjorde bilen rättvisa. Den är helt underbar! Jag kan inte tänka mig att det finns någon detalj på bilen som inte är perfekt. Bara den bilen var värd Ulva-besöket. (IMG_1785b.jpg) (IMG_1792b.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Tack H-O för den rapporten! Har vi någon som har att återrapportera från Lissma igår? //Danne | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Kanon rapport som vanligt. ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Om vädret är bra nästa Tisdag så åker jag till Mantorp. Så då får någon annan rapportera! Är det inte bra väder så stannar jag hemma! ![]() | ||
| |||
P Sonesson #292 Peter Sonesson/Norr ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 247 ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala | H-O du glömde ju att jag har ny ratt + monterat insprutning (men den syns iof inte utifrån). | ||
| |||
| ||
Elite Veteran Inlägg: 990 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Södra Stockholm | dan.carlsson - 2011-06-01 11:37 Tack H-O för den rapporten! Har vi någon som har att återrapportera från Lissma igår? //Danne Rapport från Lissma : 3 cobror, dock inte min (samt en Lola!!) :) | ||
| |||
| ||
Elite Veteran Inlägg: 990 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Södra Stockholm | Många nyfikna var det i Lissma! Redigerat av Micke B 2011-06-01 21:43 (lola1.jpg) (lola2.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Galet fräck, men snygg? Njae. | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Håller med, ball men ful som fan. ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Ytterligare en Ulva-träff avklarad (#3). Hade tänkt åka ner till Mantorp på ÖSK's banträff. Men, vädret i Mantorp-Linköpings-regionen verkade allt för opålitligt. Så det blev Ulva istället. Kollade på SMHI i morse och det verkar som om det var rätt beslut. Jag anlände till Ulva strax efter kl. 18 och då var det ingen Cobra på plats. Eventuellt var det en Cobra som jag skymtade när jag var på väg till Ulva. Men, det var en bil som åkte åt fel håll!. Vädret var bra och det var mycket folk och många bilar. Det enda intressanta för mig var att jag fick för första gången se en av mina lunchpolares bil. Den hade jag bara hört talas om. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Det är Cobra-Lasses Lola! Blivit hembjuden att titta på den men har inte haft tillfälle än... ![]() //Danne | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Kan ni inte starta en särskild Lissma-tråd? Så slipper vi blanda! | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Absolut! Vi fixar! Kan du lyfta över det till Lissma-tråden sen? //Danne | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Nej, jag tror inte det. Jag kan flytta hela tråden. Men, jag har inte hittat något sätt att flytta delar av den. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Ytterligare en Ulvaträff avklarad. Den här Tisdagen var det Mustangträff. Det var m. a. o. fullt av riktiga bilar med riktiga motorer. Det var även vad gäller Mustangerna en trevlig blandning av gammalt och nytt. ![]() (IMG_1831b.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |