| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Sambon utbrister vid start av LS7'a med vass kam, "Är den trasig?" :) - (Inlagt av: LS7) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Träffar -> Avdelning Stockholm | Inläggsformat |
hansj #330 Hans Jäderlund/Norr ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 54 ![]() ![]() Plats: Uppsala | Hej på er. Föll för frestelsen en gång till.... min första Cobra byggde jag 1989 (regår) En Gravettikaross med Cheva 350. Nu drygt 20 år senare blev suget för svårt att hantera och en GävleCobra fick flytta ner till Uppsala. Jag bifogar en bild. Det som hänt sedan köpet är nya spindelleder och (snart) rep av kylare. Förgasaren måste justeras rejält, annars verkar allt väl. Den största förändringen är att det numer sitter silverfärgade stripes istället för orange. Hoppas på lite kul evenemang när det blir varmare.
Hans (Cobra vvvr 07 11.JPG) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
GöstaB #311 Gösta Berglund/Syd ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 476 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Halmstad Status: "rullar" | Grattis Hans! Den ser ju fin ut, fast bättre med silverstripes som sagt . Kul med en Gravetti kompis i klubben, även om denna var en Proffs? har du historiken på bilen? /G Redigerat av GöstaB 2010-05-07 14:22 | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 54 ![]() ![]() Plats: Uppsala | Gravettin var den förra som jag byggde och den finns i Clubben den med. Den här är en Proffs. Lite historik har jag, dock inte i minnet. Killen som byggde var ifrån Gävletrakten och den reggades 88. Hans | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 476 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Halmstad Status: "rullar" | Som du ser av ändringen ovan så kom jag på det, ha ha. /G | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 54 ![]() ![]() Plats: Uppsala | Det var nog undertecknad som både läste och skrev för snabbt....... Såg att din var Gravetti, vilket år reggades den. Köptes säkert av Bowrock Racing i slutet av 80 talet.... eller. Hans | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Grattis till en fin Cobra. Hoppas att vi ses på nån träff. ![]() Japp, Lelle Rangedal såld o byggde Gravetti Cobror i slutet av -80 i Täby. Jag var på G att bygga en då men men. ![]() Redigerat av Jonas H 2010-05-07 14:51 | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 54 ![]() ![]() Plats: Uppsala | Tack Tack. Jag visst hoppas jag kunna vara med på några träffar under saommaren. | ||
| |||
P Sonesson #292 Peter Sonesson/Norr ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 247 ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala | Hej och välkommen! Kul med en Cobra till i Uppsala trakten, håller som bäst på att plocka ihop min efter ett byte till manuell låda så jag kan inte köra ännu på ett par veckor. Vi måste se till att ta några gemensamma turer längre fram. //Peter Sonesson | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 476 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Halmstad Status: "rullar" | hansj - 2010-05-07 14:35 Det var nog undertecknad som både läste och skrev för snabbt....... Såg att din var Gravetti, vilket år reggades den. Köptes säkert av Bowrock Racing i slutet av 80 talet.... eller. Hans Byggdes av Lars Thoren -88-89 Reggades -89, har fått album av honom bla. när Gravetti ställde ut på mässan i Stockholm, bör ha varit -88, ska kolla. /G | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 54 ![]() ![]() Plats: Uppsala | Kul. Vet du var utställningen hölls? Jag var med på några: sollentunamässan och Täby galopp minns jag. Hans | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 476 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Halmstad Status: "rullar" | Ska kolla när jag kommer hem, finns mycket info i albumet, återkommer. /G | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 476 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Halmstad Status: "rullar" | Kollade i albumet! Nigel Gravett Ställde ut Gravettin på hotrod mässan i Sollentuna -87 med Lennart Rangedahl (rätt Jonas) och Lars T. beställde byggsatsen då från "Bowrock racing". Min bil, då röd, ställde Lars ut på samma mässa -89, har bilder i albumet från dessa event plus Båstad Classic -89. Kul med lite historik! /G | ||
| |||
Matthias #244 Matthias Winald/norr ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 560 ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala, Jobbar som fan... | hansj - 2010-05-07 14:51 Tack Tack. Jag visst hoppas jag kunna vara med på några träffar under saommaren. Hej, eller så får du gärna ta en sväng förbi mig i Bergsbrunna och fylla på mitt motivationförråd, jo jag har sett din på uppfarten när jag cyklar till ICA. Jag cyklar för min cobra inte är klar.. ![]() ![]() ///Matthias | ||
| |||
| ||
Regular Inlägg: 54 ![]() ![]() Plats: Uppsala | Givetvis tittar jag gärna förbi, var i Bergsbrunna? | ||
| |||
Matthias #244 Matthias Winald/norr ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 560 ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala, Jobbar som fan... | Hallå, Källstigen 2. | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |