| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Varför heter det akuten när man får vänta i 7-10 timmar? - (Inlagt av: bojan@) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Besiktnings relaterat | Inläggsformat |
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Igår (5/5) var det dax för den första "vanliga" besiktningen. Spännande och samtidigt lite nervöst. Största oron var att de skulle tycka att den låter för mycket. ![]() Jag har hört att många blivit godkända fast man knappt tittat på bilen. Min fick dock en mycket noggrann genomgång av framvagnen samt belysningen. Det skadar ju inte att få framvagnen ordentligt kollad. Inte så kul om det händer något med den när man pressar bilen. Allt gick dock bra och med ett blankt protokoll vände vi åter till garaget. ![]() ![]() ![]() (IMG_1436b.jpg) (IMG_1439b.jpg) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Åh vad kul att höra ![]() ![]() Blir det motor byte nu eller skall du passa på och njuta ? | ||
| |||
Bryggarn #268 Åke Nithenius/Sthlm ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 188 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Danderyd | Grattis Blom. Fråga: hade du "normalljud", inga diskbollar eller andra dämpare? /Bryggarn | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Man kan ju även njuta genom att skruva på bilen i garaget. ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Bryggarn du har ett PM! | ||
| |||
ormen![]() |
| ||
Grattis! "noggrann genomgång av belysning" Förutom ljusinställning var det även koll av e-märkning på alla lysen? | |||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Tack! Ljusinställningen blev kollad och att broms och blinkers i bak var rätt kopplat. Det får ju inte vara kombinerat i Sverige. Men, det var ingen som tittade så nära så att de kunde se e-märkningen. Fast med tanke på hur baklyktorna ser ut så är det nog ganska klart att de är lagliga. Ingen skulle välja dem för utseendets skull. Framvagnen fick sig en ordentlig genomgång. Det känns skönt att någon annan tagit sig en ordentlig titt på den utan att hitta några fel. | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 188 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Danderyd | Besiktning klar o godkänd. Andra året i rad jag besiktigar jag i Vinsta. Kan verkligen rekommendera Vinsta. Varje år i början av maj har man öppet hus för entusiastbilar o veteraner med gratis kaffe o kaka, Ahlgrensbilar Ingen tidsbokning från kl. 8.00 - 16.00. Fick ett litet påpekande att jag inte hade sidoblinkers som jag lovade fixa till nästa gång. Rent protokoll. Här har vi "förstående" besiktningsmän med bilintresse som kommer från hela sverige. | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Tat lugnt . Du sitter säker. | ||
| |||
ShelbyMicke #269 Shelby Micke Löfqvist/Norr ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 327 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Skokloster. Status: precis påbörjat bygget | Modigt att våga åka till Librobäck.... Höll på att bli utsparkad av platschefen där när jag kom in med min Jeep Grand Cherokee med Vortech kompressor på. Hade plockat av drivremmen och lagt dit orginalinsug så den var inte inkopplad på ett enda sätt i maskin, varken på drivning eller trycksida. Fast med våra "vanliga" bilar brukar jag åka dit och det har gått bra hittills. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Bryggarn - 2010-05-08 12:01 Besiktning klar o godkänd. Andra året i rad jag besiktigar jag i Vinsta. Kan verkligen rekommendera Vinsta. Varje år i början av maj har man öppet hus för entusiastbilar o veteraner med gratis kaffe o kaka, Ahlgrensbilar Ingen tidsbokning från kl. 8.00 - 16.00. Fick ett litet påpekande att jag inte hade sidoblinkers som jag lovade fixa till nästa gång. Rent protokoll. Här har vi "förstående" besiktningsmän med bilintresse som kommer från hela sverige. Dom tyckte inte att den lät för mycket då??? ![]() | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 188 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Danderyd | Det enda jag gör är att sätta på extra bakreflexer, och pytsa in 2 diskbollar i vardera pipan. Tyst och behagligt. Funderar faktiskt att behålla det så med risk att få högljudda röster härifrån. Men va f-n gör jag inget kommer jag bli kroniskt lomhörd så mycket som jag kör. En tur till GBG och jag hör inte vad hustrun säger på en hel dag. Kan iofs va skönt ibland ![]() relativt lätt. | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |