| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: "So let me get this straight, your engine has 1.6 litres, whereas my bottle of Mountain Dew has 2?" - (Inlagt av: The_Pinks) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Kaross och Exteriör | Inläggsformat |
viper66 #327 Michael Söderfeldt/Sthlm ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 181 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Spånga Status:Bygger | Hej finns det nån på forumet som kan bocka till störtbågar i rostfritt? yttermått vid bas 330mm. Mvh Micke | ||
| |||
Pege #310 P-G Åkesson/Syd ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 237 ![]() ![]() ![]() Plats: Vadensjö/Landskrona | Du kanske ska skriva ut dimensioner på röret oxå,spelar rätt så stor roll. | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Jo jag kan bocka bågar i 42.3x3.2 rostfria. Har 24meter rör som skall bockas så fort jag hinner. Kommer inte íhåg bockradie men har för mig R160? Får kolla.... | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 181 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Spånga Status:Bygger | Ok vet inte vad som är "normal" dimension på bågar. Men antar att dessa blir bredare än normalt och kanske kräver en större dimension för att inte se klena ut. Jag har ju stolar som sticker upp över karossen och vill ha bågarna centrerade bakom dessa därav 330mm i yttermått. Kulle: jag återkommer med höjd och dimension. R160 är det invändig radie 160mm? Mvh Micke | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 181 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Spånga Status:Bygger | Bör nog vara minst 50mm rör. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Thomas cobra har 38mm rör, Dieseln jag byggde innan har 50mm rör. Över 50mm blir nog lite väl biffigt, själv tycker jag att 42mm är "lagom". Original var nog men åt 38mm-hållet, tror jag. Titta på lite olika bilder och jämför...skall ut i garaget och mäta yttermåttet på min....runt 350mm yttermått lite snabbt med tumstock. | ||
| |||
Putte-El #382 Patrick Eliasson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Gråbo Lerum | Väcker denna tråden. Vilken höjd har man på störtbågarna? Från övre delen på karossen till toppen. På bågen. De inre benen menar jag. Och man skall kunna ha soft-Top. Gäller i första hand Dax kaross i mitt fall. Vet någon? Eller måste man mäta med stolarna monterade? Mvh Putte | ||
| |||
olastorp #333 Patrik Svensson/Syd ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 445 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Östra göinge | Bör vara under framrutan. | ||
| |||
Azze #388/Hans Gustavsson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 269 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Arboga | Jag har 305mm från kaross till topp på bågen (mätt rakt ner mot karossen från bågens högsta punkt). Den monterades med målet att vara i samma höjd som vindrutan (ett uns under) och den går lite för tight mot min softtop. Min Soft-topp är dock ingen "standard DAX" utan är byggd av Bil och Marin textil i Linköping. /Hasse | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Mina bågar är 290 höga och är väl den höjd som Dax har som std. Har du inga bågar så har jag ett par DAX bågar (3 bens) till salu pulverlackade i mattsvart | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Gråbo Lerum | Tack för era tips och mått. Thomas jag har redan bågar. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Min har jag på 260mm, så nu har du lite att välja på! ![]() | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Gråbo Lerum | Haha tack bara att välja då. | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |