| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Höjden av besvikelse: Springa in i en vägg med "ribba" och bryter ...näsan.. - (Inlagt av: Man1n) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Besiktnings relaterat | Inläggsformat |
Kim #307 Kim Carlsen/Norr ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 157 ![]() ![]() ![]() Plats: Gävle/ Bomhus | Är det någon som har erfarenhet av att vinkla slut böjen rakt ner på sidepipsen vid bullerprovet. Blir det någon skillnad eller har det ingen betydelse? | ||
| |||
Micke B #215 Michael Blidén/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 990 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Södra Stockholm | Risken är väl att det smattrar mot marken istället, försök att vrida röret in under bilen istället | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 157 ![]() ![]() ![]() Plats: Gävle/ Bomhus | Ja det kanske är bättre bra ide:-) | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 157 ![]() ![]() ![]() Plats: Gävle/ Bomhus | Nu har jag vinklat slutrören in under bilen och 2 "diskbollar" i varje rör. Så vi får se om det räcker nästa onsdag 7/10 ska det troligen göras sfro2. Besiktningsmannen var sjuk förra veckan när det skulle ha varit gjort. (DSC01889.JPG) (DSC01893.JPG) Bifogad fil ---------------- ![]() ![]() | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Försök att få till något slags stopp, så att det knappt kommer ut några avgaser ur rören, så det bara pyser. Spärra gasen på 30-40 % samt mycket luft. Glöm inte att ha något för insuget, mycke buller där, lycka till. | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 157 ![]() ![]() ![]() Plats: Gävle/ Bomhus | Jag tror inte det blir några problem motorn som sitter i nu är en lånad helt orginal 289. Jag tycker det pyser redan nu:-) Men gasen kan vara en en ide att spärra tack för tippset. | ||
| |||
Pär #187 Pär Jörgensen/Syd ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 388 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Ystad, Status: Rullar | Min var helt omöjlig att få ner utan att spärra, kvittade vad jag proppade i rören. | ||
| |||
therealpinto Gustaf Ulander ![]() |
| ||
Regular Inlägg: 80 ![]() ![]() ![]() Plats: Gäst SFRO | Jag rekommenderar INTE att proppa igen utblåset helt, då brukar man få problem med att motorn går varm och insugsljudet kan slå igenom istället. Stor volym på dämparna, vettig dämpull och vettiga insatser men utan att sabba flödet helt så brukar det funka. /Gustaf | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 157 ![]() ![]() ![]() Plats: Gävle/ Bomhus | I dag blev bullerprovet gjort min till höger 77 db och Hasses från Gävle 84db. Tyvär så hade dom inte tid att göra SFRO 2 så han kommer troligen till Gävle nästa vecka och fixar det. Så nu är man lite :-) Redigerat av Kim 2009-10-07 16:37 (buller 013.JPG) Bifogad fil ---------------- ![]() | ||
| |||
Micke B #215 Michael Blidén/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 990 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Södra Stockholm | Grattis, en bit på väg iallafall | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Tjusiga kärror!! Grattis till er båda. Två ormar till som man kan få se på träffar i trakterna! //Danne | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 157 ![]() ![]() ![]() Plats: Gävle/ Bomhus | Tack om ni tittar lite närmare så är den vänstra är breddad 10cm även förlängd 20cm. Ser riktigt fet och läcker ut. | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Dubbel Grattis ![]() ![]() | ||
| |||
222219 #236 Mikael Nilsson/norr ![]() |
| ||
![]() Extreme Veteran Inlägg: 503 ![]() Plats: Hofors // Status: Väntar på våren. | Grattis Kim nu är det nära. ![]() | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |