| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: bakom varje framgångsrik man står en förvånad fru.. - (Inlagt av: Man1n) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Besiktnings relaterat | Inläggsformat |
Pär #187 Pär Jörgensen/Syd ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 388 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Ystad, Status: Rullar | Sitter och fyller i blanketten till Transportstyrelsen och förundras lite över en punkt där man skall fylla i om fordonet är nytt eller begagnat. Känns som nytt men samtidigt finns noten att man skall betala moms på nya bilar. Någon som kan hjälpa med vägledning? | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Det är bara för importerade bilar. Deras blankett är helt muppig, liksom hela jävla myndigheten. Spelar faktiskt ingen roll vad du skriver för dom kommer ändå att rätta dig och vilja ha kompletterande uppgifter. ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 388 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Ystad, Status: Rullar | Oj då! Ingen dålig sågning. | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Jodu, dom idioterna satt och tjuvhöll på min ursprungskontroll så besiktningen blev flera veckor försenad. | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 388 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Ystad, Status: Rullar | Vad är normal handläggningstid? Jagar dagar nu! | ||
| |||
niklas![]() |
| ||
en rek. är att du ringer upp till en handläggare o kollar alla handlingar som skall med etc. det gjorde jag (de kan faktiskt svara på alla frågetecken). gick förhållandevis fort inkl. postgång. | |||
| |||
Åkesson 213/Pär Åkesson ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 233 ![]() ![]() ![]() Plats: Ronneby | Vad är detta för blankett? | ||
| |||
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 388 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Ystad, Status: Rullar | Ursprungskontroll. http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Ursprungskontroll/ | ||
| |||
#3 Kulle #3 Rickard Kulle/Syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Åkesson - 2009-08-19 17:44 Vad är detta för blankett?
Har du inte skickat in den ännu?? Ett par veckor sedan som du gjorde sfro2 ju, transportstyrelsens papper måste också vara klara innan du kan beställa tid hos sbp. Transportstyrelsen vill ha några veckor på sig... | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 233 ![]() ![]() ![]() Plats: Ronneby | Ja det spelar nog ingen roll för det verkar inte som om jag kan få tid för ljudbesiktning förrän till våren! ![]() | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Blev lite förvånad att din bil inte var besiktigad för det trodde jag, den har väl varit klar i 2 år väl? Det hade jag aldrig klarat av att inte besiktiga den direkt! (ingen annan som jag känner i heller... ![]() | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 233 ![]() ![]() ![]() Plats: Ronneby | Ja ca två år! Men jag har ett husbygge som jag har började med för ett år sedan så den andra byggbesiktningen blev lite fördröjd. Fick även göra om den pga luft i bromsystemet. | ||
| |||
| ||
![]() Inlägg: 1399 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Helsingborg | Ja den lär ju inte bli omodern för att den står några år! Angående dina sidepipes, högersidan mot trotoaren & gående brukar dom vara rätt hårda vid besiktningen på att det måste vinklas neråt, bara ett tips i all välmening. | ||
| |||
| ||
Veteran Inlägg: 233 ![]() ![]() ![]() Plats: Ronneby | Räcker det att sätta en krök med slangklämma? | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |