| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: Det enda sättet att samsas med en Cobra är att låta den äta upp en - (Inlagt av: Drake) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 2 3 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Träffar -> Träffar & Arrangemang! | Inläggsformat |
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Hit planerar jag att ställa ut. http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=18881 Nån mer? | ||
| |||
H-O Blom #110 Hans-Olof Blom/Norr ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Hmmmm........ Ett av de ställen jag funderat på. | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Me too! | ||
| |||
Patteponken #290 Patrik Sångberg/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Ska klubben representera? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Tror det är ett bra ställe att göra det på, det brukar vara en stor och blandad publik där. Hoppas att min är besiktad då, och att blommen och Jonas fått ordning på sina åk. Danne har ju trailervana nu, och ett halvfärdigt bygge verkade väldigt uppskattat, så varför inte? Det brukar vara en eller två Cobror där men om samma gäng som var på Retro Run kommer plus vi som bangade, så blir vi nästan 15 Cobror! COOLT VA??? ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Grymt! Och då kanske vi kan samla upp hos någon norr om stan den här gången ![]() 15 Cobror. Till och med jänkarna skulle vara avudsjuka ![]() | ||
| |||
Micke B #215 Michael Blidén/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 990 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Södra Stockholm | Det börjar gå inflation i Cobrorna | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Vi bör nog anmäla att Crocs kommer för en vettig plats, och ange att 15 Cobror kommer. Danne har du möjlighet? Skall till Arlanda Stad med min orm i em, hoppas dom kan få till min tomgång. | ||
| |||
dan.carlsson #234 Danne Wetterqvist ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Det var skithäftigt med så mycket ormar.(Micke: det kan inte gå inflation i cobror ![]() Nästa gång jag & min snok åker på utställning ska vara av egen maskin. Kostade mig en femhundring att hyra släp ![]() ![]() //Danne | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Det hade kostat mig mer än 500:- att åka med Cobran till Haninge för egen maskin. ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | OK, de som avser att sluta upp Jonas Haag Hans-Olof Blom Drake Patte-Ponken Micke Blidén (?) .... 5 stycken... Fyll på! Anders? HVE? TomGust? Gävle-Micke? Åke Bryggar'n? AAnell? Vilka har jag glömt? //Danne | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Ser nu att det ligger under CROCS-arrangemang, betyder iofs inte så mycket, ALLA är alltid välkomna till CROCS Stockholms arrangemang. Men, vi kanske kan få se Presidenten här, och många av er andra ute i vårt avlånga land som har så fina cobror, Åkesson och Tomas i Syd, Gösta, StigA och allt vad ni heter ute i landet med era fina ormar! Kom till Automobil i Rosersberg. Övernattning å slottet, Sverigesenda kungliga vandrarhemslott!! //Danne | ||
| |||
222219 #236 Mikael Nilsson/norr ![]() |
| ||
![]() Extreme Veteran Inlägg: 503 ![]() Plats: Hofors // Status: Väntar på våren. | Jaaaa! jag kommer med förbehåll för Väder och Regering. | ||
| |||
HVE #196 Hans Eriksson/Öst ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 252 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Katrineholm , Status : Körandes | Kan tänka mig att åka dit om det inte krockar med nåt annat . Hasse | ||
| |||
ormen![]() |
| ||
Kommer självklart. Har varit där med annan bil tidigare år, klart bästa utställningen i sthlm. Tex Koenigsegg (SAAB) brukar ställa ut. | |||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Bra ni kommer grabbar! ![]() ![]() ![]() ![]() (...KoenigSAAB ![]() //danne | ||
| |||
johancarpelan![]() |
| ||
Tjenare, jag var där förra året med cobran och det är helt ok! Jag kommer gärna i år, bra mycket trevligare om vi är där som klubb. / johan Carpelan | |||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 3675 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Letar bilnycklar ?? | Ok, det där är väl en ganska stor tillsällning? Men glasskäkarracet ner till Dalarö blir nog något större Drake vill nog åka fläkt ner. Han är barnsligt svag för dessa har jag förstått ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Yes, yes, yes!!! ![]() ![]() | ||
| |||
LS7 #298 Thomas Bosaeus/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Jag skulle kunna tänka mig att ställa ut mitt bygge som rullande chassi, har ju inte så långt dit heller och jag har tillgång till trailer. Dock känns det som man måste reservera sig för vädret, inte så kul att ställa ut ett obehandlat chassi om det blir regn och rusk? ![]() | ||
| |||
Bryggarn #268 Åke Nithenius/Sthlm ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 188 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Danderyd | Jag kommer Bryggarn | ||
| |||
niklas![]() |
| ||
Kommer om jag hinner regbesikta innan. känns inte så långt borta idag. godkänd på sfro2 för 2 timmar sedan. | |||
| |||
| ||
![]() Extreme Veteran Inlägg: 503 ![]() Plats: Hofors // Status: Väntar på våren. | När min första Regbesiktning strulade pga bokningstjänsten ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Grattis Niklas, bilder o berätta på någon annan sida. ![]() ![]() ![]() | ||
| |||
P Sonesson #292 Peter Sonesson/Norr ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 247 ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala | Jag planerar att komma. //Peter | ||
| |||
tjonsso4 #247 Tomas Jonsson ![]() |
| ||
Member Inlägg: 22 Plats: Köping | Jag kommer att åka | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Kul Tomas och Peter! Och att det kommer en CES är x:a kul, tycker jag ![]() ![]() //Danne | ||
| |||
tjonsso4 #247 Tomas Jonsson ![]() |
| ||
Member Inlägg: 22 Plats: Köping | Samlas vi innan träffområdet eller på plats? kan ju vara kul om vi kommer 15 ormar och rullar in. Jag har hört att man ska vara där tidigt för att få plats eller är det bokat ett område för oss? | ||
| |||
a_annell![]() |
| ||
Jag hänger på om vädret är ok, men vi ska väl samla ihop oss och åka i karavan tycker jag. | |||
| |||
| ||
![]() Extreme Veteran Inlägg: 503 ![]() Plats: Hofors // Status: Väntar på våren. | Jag planerar att åka om vädret är ok och jag håller med dig Anders en karavan med 15 ormar vad slår det? | ||
| |||
LS7 #298 Thomas Bosaeus/Sthlm ![]() |
| ||
Elite Veteran Inlägg: 608 ![]() ![]() Plats: Stockholm Status: Reggad och klar, nästan ;) | Jag planerar fortfarande att ställa ut mitt chassi, dock också med reservation för vädret. | ||
| |||
ormen![]() |
| ||
-Siste man tar flaggan. Men i detta fall första man tar (med) flaggan, Har klubben föranmält deltagande? | |||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | ormen - 2009-08-10 13:33 -Siste man tar flaggan. Men i detta fall första man tar (med) flaggan, Har klubben föranmält deltagande? Vet inte om Jonas gjort det? Kollar och fixar annars. Har sammanställt här nedan och kommit fram till att följande har tänkt sig att komma, många, givetvis, med reservation för vädret. JONAS HAAG H-O BLOM DRAKE BRYGGAR'N ORMEN 222219(MICKE NILSSON Gävle) johancarpelan niklas P Sonesson TOMAS JONSSON (tjonsso4) ANNELL LS7( projekt u byggnad) Patteponken MICKE B Du som saknar ditt namn; replikera. Du som är upptagen i listan men ej kan; replikera Banderoller/vepor finns 4 st, jag tar med två, Blommen? Du oxå? //Danne | ||
| |||
a_annell![]() |
| ||
Men var ska vi sammanstråla? | |||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Vi i Stockholmskommittén har nu anmält: "Ca 14 st Cobror". Återstår att se om arrangören nöjer sig med det, eller om de vill ha mer precicerat vilka bilar som kommer? Samling sker vi Mc'Donalds i Upplands Väsby ca 0845, för att kunna rulla 09.00 mot Rosersberg, beräknad ankomsttid 09.15. Jonas Haag - H-O Blom - Stefan "Drake" Karlström - Danne Carlsson | ||
| |||
| ||
![]() Extreme Veteran Inlägg: 503 ![]() Plats: Hofors // Status: Väntar på våren. | Vi som kommer norrifrån med eller ? det är i och för sig bara 24 km extra. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | 222219 - 2009-08-10 19:13 Vi som kommer norrifrån med eller ? det är i och för sig bara 24 km extra. Vill ni ses norr om går ju det utmärkt, bara att ni kommer överrens... Kom på nå't och skriv ut det här vetja... Gör som ni vill, viktigt bara att ingen står och väntar och klockan går. Ankomst är från 08.00 till 09.45, sedan öppnar det vid 10.00, därför lämpligt att säga man rullar kl 09.00 t.ex, och samling ca 0845. ![]() ![]() ![]() //Danne | ||
| |||
a_annell![]() |
| ||
Jag kommer till Donkey i väsby | |||
| |||
| ||
![]() Extreme Veteran Inlägg: 503 ![]() Plats: Hofors // Status: Väntar på våren. | mm tänkte nog åka i karavanen ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Jag räknar fortfarande med att åka Cobra till Rosersberg. Det är några veckor kvar så jag borde kunna få bilen att fungera som den ska. | ||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Jasså ska du montera cheva motor ? ![]() | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Haha, huvve på spiken! ![]() | ||
| |||
Janeric P![]() |
| ||
Räkna med mig också Allt rullar för närvarande som det skall.... /janeric ![]() | |||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1951 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Snogeröd. Är på't igen | Janeric P - 2009-08-12 14:33 Räkna med mig också Allt rullar för närvarande som det skall.... /janeric :) Hallå där!? En nykomling! Va' roligt! Du är mer än hjärtligt välkommen janeric!!! ![]() ![]() //Danne | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | 15!!! Sverigerekord??? | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Thomas - 2009-08-11 14:05 Jasså ska du montera cheva motor ? :) Nej, aldrig! Har haft ett fel som yttrat sig som: Jag provstartar i garaget utan problem. Öppnar garagedörrarna startar utan problem och backar ut. Stänger och låser garagedörrarna och startar utan problem. Kör min testrunda på 7km och stannar utanför garaget. Öppnar garagedörrarna och försöker starta igen men motorn vägrar att gå igång. Tänder lite men vägrar att starta. Detta har hänt ett par gånger. Misstänkte att den mekaniska förtändningen fastnade i fullt läge. Smorde upp delarna men ingen förbättring. Tänkte börja byta ut delarna i tändsystemet en i taget. Kollade först fördelarlocket och fann att mittstiftet var kasst. Jag hade ingen tanke på att locket skulle vara dåligt efter bara några hundra mil så jag hade inte ens kollat det tidigare. Det är ett lock från MSD och av Cheva-typ. Det är, vad jag vet, den enda Cheva-pryl på min Orm så det borde naturligtvis ha varit det första som jag kollade. Men, det är lätt att vara efterklok. | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Den gemensamma vägen från Mc D. Vi åker norr ut på gamla E4:an från Stockholmsvägen i Uppl Väsby, sedan byter den namn till Norrsundavägen. Nu håller vi tummarna för sol. ![]() | ||
| |||
a_annell![]() |
| ||
Det är inte ånglås som du drabbas av om det vore förställningen borde den ju tända och ev slå bak om den är för högtänd. Jag skulle leta på bränslesidan först. Lycka till Blomman | |||
| |||
Thomas #239 Thomas Engström/syd ![]() |
| ||
![]() Inlägg: 1244 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Förslöv // status: kör | Blom Kör ju med MSD jag åxå har haft samma problem att mitt stiftet "krackelerar" , kör även med 6AL box som jag fick byta ut det här med felsökning av elfel när man endast köper nya saker har jag fått nog av nu. Efter 1 år av små fel ( på motorn, motorerna) med att bilen går bra ena dan och när man kör ut nästa så funkar den inte, är rätt frustrerande men nu verkar dock allt funka har inte mekat motor eller el överhuvudtaget på 2-3 veckor och det jävligt skönt:) ( antagligen så lägger något av idag bara för att jag skrev detta) // Thomas | ||
| |||
| ||
Expert Inlägg: 1796 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Uppsala // Status: Reparerar troligen något! | Felet var fördelarlocket. Efter att jag bytte ut det så har den inte krånglat alls. Inte än......... Men, lite smolk i bägaren är det trots allt. Körde ca 3 mil igår för att få motorn riktigt varm för att justera ventilerna. När jag kommit halvvägs så la' hastighetsmätaren av. Innan den la' av så slog den kraftigt så det bör vara vajern som gått av. Den får rätt mycket stryk när man monterar växellådan. Senaste gången märkte jag att den blev extra mycket misshandlad. Satt och var avundsjuk på jänkarna som kan åka till närmaste Napa, Autozone, m.m. och handla direkt över disk. Men, svängde förbi Sven Ullman här i Uppsala på lunchen och han hade en i lager. Så nu beror det på vädret när jag ska byta vajer. Det går rätt bra att köra efter varvräknaren. Börjar dessutom bli lite less på att riva ur inredningen stup i kvarten. | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 2 3 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |