| ||
![]() | ||
|
Du är inloggad som gäst. ( logga in | registera ) |
Citat: CROCS:are gör det i kurvorna - (Inlagt av: dan.carlsson) |
![]() Moderatorer: moderators Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] | Visa tidigare tråd :: Visa nästa tråd |
Cobra forum -> Besiktnings relaterat | Inläggsformat |
Micke Ån #293 Micke Ån/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 1593 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Bällstaberg | Hej, Jag var hos Marlon för en förbesiktning till SFRO1 för ett par veckor sedan och jag blev något förbryllad över hur han ville ha styrstoppet. När jag presenterade min lösning med svarvade nylonhylsor på själva styrväxelns stång så menade han bestämt att ett styrstopp ej skall var konstruerat på det viset, utan det skulle vara klackar som tog emot på spindlarna. Jag ville inte ifrågasätta detta , men så här i efterhand så kan jag ju bara konstatera att en vanlig svennebil har ju styrstoppet i styrväxeln....... Jag önskar använda hylsor då det blir en mycket enklare konstruktion och nu undrar jag om han kan hindra mig från att använda denna lösning? ![]() | ||
| |||
Pege #310 P-G Åkesson/Syd ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 237 ![]() ![]() ![]() Plats: Vadensjö/Landskrona | Varför måste man ha styrstopp då? E det bara om det tar i nån stans? Kan lägga om fullt på båda hållen utan att det tar i nånstans på min. | ||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Micke: Du har PM! | ||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Jag har styrstopp på min, migade ihop lite plåtbitar som sitter bultade i bromsoket. | ||
| |||
niklas![]() |
| ||
har styrstoppet på plattjärnet för undre fästet för coiloverdämparn och som går o stoppar mot bromsoket. ok med principer men det finns en gräns. | |||
| |||
a_annell![]() |
| ||
Jag gjorde precis som du föreslog och fick inga nerslag på det av Gustaf | |||
| |||
Jonas H #30 Jonas Haag ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2888 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Vallentuna / Lindholmen. Klar. Rullar. | Hm, jag justerar mitt svar, jag har gjort som Nicklas. ![]() | ||
| |||
a_annell![]() |
| ||
a_annell - 2009-04-06 10:01 Jag gjorde precis som du föreslog och fick inga nerslag på det av Gustaf Jag menar alltså styrstopp i kuggväxel | |||
| |||
Drake #270 Stefan Karlström/Sthlm ![]() |
| ||
Expert Inlägg: 2644 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Herrängen Stockholm | Varför inte kolla i nya SFRO-boken som släpps på Elmia-mässan. Vet att dom förtydligat olika saker som kortning av styrstång t.ex. Kanske att det även finns nåt om styrstoppet. | ||
| |||
SSDD #413 Lasse Andersson ![]() |
| ||
Extreme Veteran Inlägg: 498 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Riala ( Utanför metropolen Riala ) | Är det nån som gjort styrstopp av "plastad wire" som begränsar " Ut- rörelsen" ? | ||
| |||
Moje #392 Mauri Auvinen/Norr ![]() |
| ||
Veteran Inlägg: 261 ![]() ![]() ![]() ![]() Plats: Östhammar | Se här på ett exempel på styrstopp https://www.youtube.com/watch?v=HG3bH1l_36Y | ||
| |||
Hoppa till sida : 1 Läser nu sida 1 [50 inlägg per sida] |
Sök i detta forum Utskriftsvänlig version Eposta en länk till denna tråden |
(Radera alla cookies som denna webbplats har lämnat på din dator) | |